22.11.2022

Uppdatera din medlemsinformation nu – Så ser du till att du får de viktiga meddelanden som berör dig och att din intressebevakning hålls uppdaterad

För att vi ska nå alla medlemmar är det mycket viktigt att dina medlemsuppgifter är uppdaterade.

SuPer kommunicerar om förhandlingar och andra aktuella frågor i alla kanaler, men också via nyhetsbrev och vid behov via sms. För att få aktuell information bör du hålla dina kontaktuppgifter, till exempel din e-postadress och ditt telefonnummer, uppdaterade.

Kontrollera och vid behov uppdatera dina personuppgifter, medlems- och arbetsgivaruppgifter i den elektroniska medlemstjänsten Oma SuPer. Kontrollera samtidigt ditt medlemsnummer!

Du kan logga in på Oma SuPer på förbundets webbplats Logga in på medlemssidorna genom att klicka på Oma SuPer. Du hittar Oma Super uppe till höger på sidan.

Om det är första gången du loggar in till Oma SuPer måste du först registrera dig. Se instruktioner för registrering här

Om du av någon anledning inte kan logga in på Oma SuPer kan du också meddela om ändrade uppgifter på webbplatsen under Medlemskap > Uppdatering av medlemsuppgifter
Avsnittet Uppdatering av medlemsuppgifter innehåller separata webbformulär bland annat för uppdatering av medlemsuppgifter och arbetsgivare.

Vi ber att notera att de uppdaterade uppgifterna inte i realtid överförs till förbundets medlemsregister, utan är synliga i de egna uppgifterna så snart de har behandlats av förbundet.

Välfärdsområdena inleder sin verksamhet i början av 2023, varvid också många SuPer-medlemmars arbetsgivare ändras. Försäkra dig om att dina nuvarande arbetsuppgifter är korrekta så sköter SuPer den 1.1.2023 om ändringarna till rätt välfärdsområde för de medlemmar som berörs av denna ändring i arbetsgivaruppgifterna.