Kansallinen lähihoitajapäivä 2024

Kansallista lähihoitajapäivää vietetään 27. tammikuuta.

SuPer onnittelee kaikkia lähihoitajia ja lähihoitajaksi opiskelevia.

Omalla teemapäivällä SuPer haluaa tuoda lähihoitajan ammattia, koulutusta ja laajaa ja monipuolista työnkuvaa tutuksi kaikille ja vahvistaa superilaista me-henkeä. Kansallista lähihoitajapäivää on vietetty SuPerin aloitteesta vuodesta 2009 lähtien.

Kansallisen lähihoitajapäivän radiomainos oli kuultavissa 27. tammikuuta eri radiokanavilla.

Osallistu sinäkin juhlintaan koko viikon ajan ja kerron omin sanoin ja kuvin siitä mitä lähihoitajuus merkitsee sinulle. Käytä päivän hashtägiä #Lähihoitajapäivä2024 ja muista tägätä @superliitto julkaisuihin. Some-tarroista löydät myös teemapäivän mukaisen tarran hakemalla ’superliitto’.

Viralliset onnittelukuvat:
Suomeksi: Neliö Vaaka Pysty
Ruotsiksi: Nelio Vaaka Pysty

SuPerin Silja Paavola Kansallisena lähihoitajapäivänä 27.1.: Lähihoitaja ansaitsee palkkansa ja arvostuksensa yhteiskunnan tuottavana jäsenenä

Lähihoitajan ammatti on vuosikymmenten ajan ollut työn monipuolisuuden ja ihmisläheisyyden vuoksi suosittu uravalinta ja lähihoitajaksi kouluttaudutaan paljon. Tästä huolimatta yhä pienempi osuus koulutuksen saaneista lähihoitajista työskentelee alalla. – Koulutetuissa lähihoitajissa piilee paljon käyttämätöntä potentiaalia, joka tulee paremmin valjastaa yhteiseen tarpeeseen, SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola sanoo. Lue tiedote kokonaisuudessaan.

SuPer-lehti: Lääkintävahtimestari Jarno Luukkonen: ”Työssä parasta on monipuolisuus”

Mikä lähihoitajan työssä on parasta? Oulun yliopistollisessa sairaalassa lääkintävahtimestarina työskentelevä Jarno Luukkonen pitää siitä, että tilanteet vaihtelevat ja työssä oppii koko ajan uutta. Lue juttu kokonaisuudessaan.

Lue muut SuPer-lehden artikkelit:

Lähihoitajapäivän blogit:

Lähihoitaja tekee merkityksellistä ja vaativaa työtä lähellä ihmistä

• Lähihoitaja on sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilö, joka työskentelee lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten keskuudessa kaikkialla, missä ihmisiä hoidetaan ja autetaan.
  • Lähihoitajan työ on vaativaa asiakas- ja potilastyötä lähellä hoidettavaa ja hänen läheisiään. Työskentely perustuu laaja-alaisen tiedon lisäksi hyviin vuorovaikutustaitoihin erilaisten ihmisten kanssa.
  • Työ edellyttää ammattia säätelevien lakien tuntemusta, ammattitaidon jatkuvaa ylläpitoa sekä oman työn ja työtapojen kehittämistä.
  • Asiakas- ja potilasturvallisuuden varmistaminen on työskentelyn ydin.

SuPer on lähihoitajan oma liitto

Vuonna 1948 perustettu Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on Suomen suurin sosiaali-, terveys- ja kasvatus- ja ohjausalan toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ammattiliitto. SuPerissa saat tukea ja turvaa työelämään sekä rahanarvoisia jäsenetuja. SuPer on tukenasi koko työelämän, opiskeluajastasi lähtien.

10 hyvää syytä liittyä SuPeriin.

Etkö vielä ole jäsen? Liity SuPeriin nyt!