SuPer-voittoja

SuPer-voitto rekisteröitymisessä

Sosiaalihuollon ammattihenkilölakia uudistetaan!

1.3.2017

Jalkojenhoidon ammattitutkinnon suorittaneiden verokohtelu muuttuu

Korkeimman hallinto-oikeuden 28.2. tekemä päätös asettaa jalkojenhoidon ammattitutkinnon suorittaneet apu- ja perushoitajat verotuksellisesti saman arvoisiksi kuin jalkojenhoitajat ja ne lähihoitajat, jotka ovat osana opintojaan suorittaneet jalkojenhoidon osaamisalan.

11.10.2016

225 määräaikaista työsuhdetta vakinaistettiin Kuopiossa

Vakinaistettujen joukossa on useita superilaisia.

6.6.2016

Jäsenille korvauksia yli 720 000 € vuonna 2015

Vuonna 2015 SuPer sai jäsenilleen korvauksia yhteensä 720 119 €. Edunvalvontayksikössä toimeksiantoja saatiin päätökseen myös 29% enemmän kuin edellisvuotena.

4.5.2016

Epäasiallisesti käyttäytynyt esimies irtisanottiin

SuPer selvitti esimiehen epäasiallista käytöstä työntekijöitä kohtaan yksityisessä hoitokodissa. Asiantuntija vieraili hoitokodissa ja oli tiiviissä yhteydessä johtoon ja henkilökuntaan. Kun sovitut korjaukset eivät tapahtuneet, hoitokodin johto irtisanoi esimiehen työtehtävästä.

13.8.2015

Superilaisille korvauksia työntekijöiden tasapuolisen kohtelun velvoitteen rikkomisesta

Itä-Suomen hovioikeus antoi 13.8.2015 kaksi tuomiota koskien työntekijöiden tasapuolista kohtelua palkkauksessa. Kyse oli tilanteesta, jossa työntekijät tekivät samaa tai samanarvoista työtä, mutta ovat eri liittojen jäseniä. Kyseisissä tapauksissa Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin jäsenille maksettiin pienempää tehtäväkohtaista palkkaa kuin verrokkina työskennelleille Tehyn jäsenille.