Liittokokous 2020

SuPerin liittokokous järjestettiin 15.–16. syyskuuta Helsingin Messukeskuksessa ja verkossa.

Liittokokouksessa superilaisten itselleen valitsemat edustajat valitsivat muun maussa liiton puheenjohtajiston, päättivät toiminnan suuntaviivoista seuraaville vuosille ja keskustelivat ammattiosastojen tekemistä aloitteista.

Liittokokous käynnistyi poikkeuksellisissa merkeissä tiistaina 15.9. Lue avajaisten tunnelmista lisää

Ministeri Kiuru toi toisena kokouspäivänä 16.9. valtiovallan terveiset: Työnne on äärettömän tärkeää

Liittokokous valitsi puheenjohtajiston

Silja Paavola, Anne Heiskanen, Päivi Inberg, Hanna Jokinen

Kuvassa SuPerin puheenjohtajisto 2020-2024: puheenjohtaja Silja Paavola, varapuheenjohtaja Anne Heiskanen, edustajiston puheenjohtaja Päivi Inberg ja edustajiston varapuheenjohtaja Hanna Jokinen.

SuPerin puheenjohtajana jatkaa Silja Paavola

Helsinkiläinen Paavola valittiin äänestyksen jälkeen SuPerin liittokokouksessa. Toisena ehdokkaana oli lähihoitaja Anne Heiskanen Iisalmesta. Paavola valittiin äänestyksen jälkeen äänin 156-38. Silja Paavola on toiminut SuPerin puheenjohtajana vuodesta 2012 lähtien.

SuPerin varapuheenjohtajaksi valittiin Anne Heiskanen

Heiskanen valittiin äänestyksen jälkeen SuPerin liittokokouksessa äänin 124-69. Toisena ehdokkaana oli liiton nykyinen varapuheenjohtaja Jaana Dalén Turusta. Heiskanen on SuPerin edustajiston jäsen ja pääluottamusmies Iisalmesta.

Uusi varapuheenjohtaja aloittaa tehtävässään 1.10.

SuPerin edustajiston puheenjohtajaksi valittiin Päivi Inberg

SuPerin edustajiston puheenjohtajaksi valittiin edustajiston jäsen Päivi Inberg Järvenpäästä. Inberg valittiin äänestyksen jälkeen äänin 101-93. Toisena ehdokkaana oli liittohallituksen jäsen Marjut Hakala Lahdesta. Inberg on SuPerin Järvenpään ammattiosaston puheenjohtaja ja Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän pääluottamusmies.

Uusi edustajiston puheenjohtaja aloittaa tehtävässään 1.10.

SuPerin edustajiston varapuheenjohtajaksi valittiin Hanna Jokinen

SuPerin edustajiston varapuheenjohtajaksi valittiin Hanna Jokinen Hämeenlinnasta äänestyksen jälkeen. Jokinen on SuPerin Hämeenlinnan ammattiosaston puheenjohtaja. Vastaehdokkaita olivat liittohallituksen jäsen Juha Kataja Tampereelta ja Siunsoten pääluottamusmies Mirva Kuronen Liperistä. Äänestyksessä Jokinen sai 74 ääntä, Kuronen 66 ääntä ja Kataja 48 ääntä.

Uusi edustajiston varapuheenjohtaja aloittaa tehtävässään 1.10.

• SuPerin liittokokous on liiton korkein päättävä elin.
  • Liittokokous kokoontuu joka 4. vuosi.
  • Kokous pidetään 15.–16.9.2020 ns. hybridikokouksena, jossa osa edustajista osallistuu kokoukseen Helsingin Messukeskuksessa ja osa osallistuu sähköisesti muualla kuin kokouspaikalla. Kokousedustajat ovat voineet itse valita osallistumistapansa. Lue kokouksen järjestelyistä lisää.
  • Kokousedustajia on tänä vuonna yhteensä 194.
  • Edustajat kokoukseen on valittu viime kevään liittokokousvaaleissa.
  • Liittokokousedustajat valitsevat liitolle puheenjohtajiston ja vahvistavat vaalipiirikokousten valitsemat liittohallituksen jäsenet. Liittokokouksessa valitaan myös edustajiston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja aiemmin vaaleilla valittujen edustajiston jäsenten joukosta. Kokousedustajat päättävät SuPerin toiminnan suuntaviivoista seuraaville neljälle vuodelle.

Liittokokousvaalien tulokset ja kokousedustajat vaalipiireittäin löydät vaaliosiosta täältä sekä lehden vaaliartikkelista täältä.

Miten päätöksenteko tapahtuu SuPerissa? Lue lisää