Superilainen – Äänestä liittokokousvaaleissa ja voita!

Liittokokousvaalien äänestys alkaa 18.3. ja päättyy 6.4. Voit äänestää vaaleissa joko sähköisesti tai postitse. Äänioikeutettuja ovat SuPerin ammattiosaston varsinaiset ja yrittäjäjäsenet, jotka ovat liittyneet ammattiosaston jäseniksi 31.12.2019 mennessä.

Kaikille äänioikeutetuille jäsenille on 12.3. lähetetty postitse äänestyslippu, palautuskuori, äänestysohjeet ja oman vaalipiirin ehdokaslistojen yhdistelmä. Äänestyslipun voi palauttaa heti, kun sen on vastaanottanut. Äänestyslippujen viimeinen postituspäivä on 6.4.

Sähköinen äänestys alkaa 18.3. klo 00.01 ja päättyy 6.4. klo 23.59. Äänestys tapahtuu kirjautumalla vaalijärjestelmään omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteen avulla.

Äänestämään pääset tästä

Etkö tiedä ketä äänestää?

SuPerin vaalikoneesta löytyvät vaalipiirisi ehdokkaat ja heidän esittelynsä. Valitse siis oma vaalipiirisi ja löydä juuri sinulle sopivin ehdokas. Äänestyksen alettua voit myös äänestää vaalikoneen kautta.

Vaalikoneeseen pääset tästä

Äänestämällä voit myös voittaa

Kaikki vaaleissa äänestäneet osallistuvat automaattisesti arvontaan, jossa palkintoina on kolme lomaviikkoa SuPerin lomamökeissä, elektroniikkaa ja SuPer-huppareita.

Voit voittaa jonkin seuraavista palkintoviikoista. Viikon voi tarvittaessa siirtää seuraavalle hakukierrokselle.

KESÄAJAN PALKINTOVIIKOT

Nauvo, Villa Etel: viikko 28 (3.7.–10.7.2020)

Puumala, Äimänkäki: viikko 28 (3.7.–10.7.2020)

RUSKA-AJAN PALKINTOVIIKKO

Ruka, viikko 37 (4.9.–11.9.2020)

Vaalisalaisuutesi on aina turvassa

Jos äänestät sähköisesti, vaalijärjestelmään tallentuu tieto siitä, että olet käyttänyt äänioikeutesi. Tätä tietoa ei kuitenkaan voida yhdistää antamaasi ääneen eli tieto siitä, ketä olet äänestänyt, ei ole jälkikäteen selvitettävissä.

Postiäänestyksessä palautuskuori on merkitty äänestäjäkohtaisella datamatriisi- eli DM-koodilla. DM-koodin tiedot luetaan ennen palautuskuoren avaamista eikä niitä pystytä jälkeenpäin yhdistämään antamaasi ääneen. Koska vaalijärjestelmä tallentaa tiedot äänestäneistä ja annetuista äänistä eri paikkoihin, ei vaalisalaisuus ole missään vaiheessa uhattuna, ja myös arvonta äänestäneiden kesken voidaan suorittaa turvallisesti.

Oletko ehdokkaana SuPerin liittokokousvaaleissa?

Vaalityöllä on keskeinen rooli vaalimenestyksessä. Tee itsesi tutuksi äänestäjille ja kerro miksi juuri sinut kannattaa valita päättämään SuPerin asioista.

Tältä sivulta löydät materiaalit vaalityösi tueksi.

Liittokokous siirtyy

SuPer joutuu siirtämään liittokokoustaan. Kokous oli tarkoitus pitää 10.–11.6. Helsingin Messukeskuksessa. Epidemian aiheuttaman poikkeustilan vuoksi kokoukset on kielletty, ja tilanteen arvioidaan jatkuvan kesäkuuhun. Liittokokouksen järjestämistä sähköisesti on selvitetty yhtenä vaihtoehtona.

Liittohallitus päätti kokouksessaan 25.3. ensisijaisesti pyrkiä siirtämään jo pitkään valmistellun tapahtuman syksyyn. Uusia päivämääriä selvitellään parhaillaan.

Liittokokousvaalit näkyvät SuPerin kanavissa – pysy kuulolla ja käytä valtaasi!

Seuraa verkkosivuja, SuPer-lehteä, SuPer-Ruutua ja some-kanavia, joista saat viimeisimmät tiedot vaaleihin liittyen.

Sinä olet SuPer – käytä valtaasi ja ole mukana vaikuttamassa omassa liitossasi!

#sinäoletsuper #supervaalit

Seuraa vaalipöhinää SuPer-Ruudussa, Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä!

SuPer-päättäjät Kysymyksiä ja vastauksia
Materiaalipankki Lehtiartikkelit