Kandidatens material

Kandiderar du i SuPers förbundsmötesval? Materialet här under stöder dig i ditt valarbete.

Valarbete är nyckeln till valframgång. Börja ditt valarbete genast då du får meddelandet om godkänd kandidatur. Se till att väljarna vet vem du är och berätta varför de ska rösta på just dig.

Få fart på valarbete – Kandidatens guide

I guiden hittar du vinkar till valarbete och vad du ska tänka på.

Få fart på valarbete – Kandidatens guide

Jag är kandidat -valreklam

Gör din egen valreklam med SuPers färdiga mall. Fyll i dina egna uppgifter och kandidatbeskrivning, lägg till en bild, spara och skriv ut. Du kan också utnyttja valreklamen i elektroniskt format.

Så här lägger du till en bildram till din Facebook profilbild:

1. Gå till adressen www.facebook.com/profilepicframes.

2. Välj en ram från menyn eller sök bildram ”Jag är kandidat, SuPer, förbundsmötet 2020”

3. Spara genom att klicka ”Använd som profilbid”

Det lönar sig att utnyttja sociala medier i det egna valarbetet, genom att till exempel använda ”Jag är kandidat” bildramen i Facebook. Mera information om att utnyttja sociala medier hittar du i Få fart på valarbete -guiden.

Valmaskin

Kandidaterna i förbundsmötes- och representantskapsvalet presenteras i den allmänna valmaskinen, som öppnar 13.3. Om du har blivit godkänd som kandidat får du en personlig länk till valmaskinen 2.3. till den e-postadress som du har meddelat. Via länken kan du fylla i din personliga profil i valmaskinen.

Beslutsfattarna på SuPer »

Tidningsartiklar »

Frågor och svar »