Hallituksen kuulumiset

Hallituksen kuulumiset                                                                    28.9.2014

Aurinko paistaa ja lämmittää ihanasti, tuntuu keväiseltä, eletään kuitenkin syksyä. Valo saa ihmeitä aikaan, mieli virkistyy, tuntuu, että aurinkoisena päivänä olisi vuorokaudessa enemmän tunteja kuin sadepäivinä. Sadepäivissäkin on oma viehätyksensä, ihan kuin olisi lupa pitää pyjamapäivä, istua takkatulen ääreen shaalin alla uppoutuen hyvään kirjaan.

Hallituksen kokouksia on ollut kaksi kertaa vuodessa syksyllä ja alku vuodesta hyvissä ajoin ennen ammatillisia opintopäiviä. Lisäksi yhteyttä pidetään s-postin ja puhelimen välityksellä.  Ajatustyötä jokainen tekee tahollansa ja kokoontumiset ovatkin olleet hyvin antoisia ja ajankohtaisista asioista on syntynyt rakentavia keskusteluja.

Jokainen meistä hallituksen jäsenestä on oman alansa ammattilainen ja kiinnostunut siitä mitä ja missä mennään vastaanotto- ja osastonavustajien työnrintamalla. Asioita on pyritty keräämään kattavasti ja kokoamaan niistä mahdollisimman laaja ja ajankohtainen paketti, jotta ajankohtaiset asiat voitaisiin opintopäivillä jakaa isommalle yleisölle alan ammattilaisia.

Hallituksen kokoukset ovat yleensä viikonlopun mittaisia. Se tunne kun kotoa lähtee viikonlopuksi kokoustamaan - ei tullutkaan lauantaille siivouspäivää, en voi perjantaina saunanjälkeen rojahtaa sohvan nurkkaan pyjama päällä jne. En voi, en, mutta saan mm. nähdä joukon ihania ihmisiä, joita yhdistää saman asia- kiinnostus oman työn kehittämiseen, halu olla ammattilainen ajan hermoilla, tahto uhrata omaa aikaa saadakseen tietoa jaettua mahdollisimman monelle ammattilaiselle.

Kokous päivinä ei ole merkitystä sillä paistaako aurinko vai ei, meillä on aina hyvä tsemppi ja yhteishenki. Jokainen kerta on tullut tunne, että vuorokauden tunnit eivät riitä, aikataulut on, mutta tärkeää on myös, että jokainen tulee kuulluksi.

Ammatillisten koulutuspäivien ohjelma koostuu aina ajankohtaisista asioista, niistä mitä me olemme huomanneet omassa työssämme ja mitkä ammatillisissa julkaisuissa on noussut ajankohtaisiksi, lisäksi huomioimme palautteissa tulleet toivomukset.
Tampereesta on muodostunut hyvä paikka pitää opintopäiviä, keskeinen sijainti, hyvät kulkuyhteydet, yms. Niin myös seuraava hallituksen kokous pidetään tammikuussa Tampereella.

Johanna Niemi-Raittinen

Vastaanotto- osastonavustajat ry.n