Puheenjohtajan palsta

Aurinkoinen tervehdys                                        Kesäkuussa 2017 Lempäälässä

Luonto on alkanut vihertää, koululaiset kirmaavat kesälaitumilla. Voi sanoa, että kesä on alkanut. Istun mökillä kuistin rappusilla, kahvikuppi kädessä, linnut laulavat, muuten on hiljaista. Järvi on tyyni, maistan kahvia, haistan vasta leikatun nurmen tuoksun. Voin vain nauttia kaikesta siitä, mitä näen, haistan ja maistan. Saan olla onnellinen. Onnellisuus on pieniä asioita.

Elämme valtavien muutosten aikaa, useimman mielessä varmasti myllertää monta ajatusta mm. siitä miten paljon työt tulevat muuttumaan? Vai muuttuuko lopulta paljoakaan meille perustyötä tekeville. Kaiken tämän muutoksen keskellä meidän on muistettava pitää huolta itsestämme. Maaliskuussa Tampereella hotelli Rosendahlissa järjestetyillä koulutuspäivillä saimme hyviä vinkkejä mm. miten jaksaisimme paremmin, työn traivista ja siitä miten olemme itse lopulta vastuussa meistä itsestämme.

Ensi vuonna yhdistys täyttää viisikymmentä vuotta, se on yhdistyksen juhlavuosi! Koulutuspäiväjärjestelyt on alkanut jo toden teolla ja paikkakunnaksi olemme valinneet tällä kertaa Oulun. Koulutuspäivien yhteyteen on suunnitteilla myös gaalailta juhlavuoden kunniaksi.

Meille on erittäin tärkeää, että koulutuspäiviltä saadaan kerättyä palautetta. Se auttaa meitä seuraavan vuoden koulutuspäivien suunnittelussa. Palautteista saamme myös hyviä ehdotuksia luennoitsijoista ja vinkkejä koskien­­­ käytännön järjestelyjä. Iso kiitos palautteista. Elokuussa meillä on hallituksen kokous Jämsässä. Tällöin tarkennamme päivien kulkua ja hiomme tulevia asioita, sekä luomme yhteishenkeä. Aina hallitustapaamisilla meillä on hyvä työn traivi ja tekemisen meininki.

Viime vuosikokouksen osanottajat koostuivat lähinnä vanhoista hallitusjäsenistä, mutta siitä huolimatta saimme uuden varajäsenen. Tai uuden ja uuden, vanhan konkarin Anja Törmän. Toivotamme Anjan lämpimästi tervetulleeksi hallitukseen. Anja on myös hallituksen kunniajäsen.

Tulevat sote-alan muutokset tulevat lisäämään valinnan mahdollisuutta. Se, että meidät tullaan  jatkossakin valitsemaan palveluntuottajiksi on meidän kiinnitettävä entistä enemmän huomio palvelun laatuun. Asiakaspalvelu on yksi hyvä palvelunlaadun mittareista, jos saa huonoa asiakaspalvelua ei mielellään asioi ko. paikassa uudestaan.

Työ jota teemme on työtä ihmisten kanssa, asioiden, jotka ovat aina hyvin henkilökohtaisia. Se vaatii meiltä paljon. Jotta jaksamme tehdä työmme hyvin kaiken kiireen keskellä, on meidän pidettävä itsestämme huolta. Löytää ne keinot, jolla saamme akkumme ladattua. Onnellisuus on pieniä asioita.

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa, aurinkoista ja leppoisaa kesää.

Vastaanottohoitajat ja osastonsihteerit ry.
Johanna Niemi- Raittinen yhdistyksen pj