Registreringsanvisningar för SuPers nya e-tjänster

För att du ska kunna registrera dig i de förnyade tjänsterna måste din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer finnas i SuPers medlemsregister.

Problem med inloggningen?

Har du problem med inloggningen, se anvisningarna på supportsidorna på SuPers webbplats

Så här registrerar du dig i de nya e-tjänsterna

1. Gå in på adressen www.superliitto.fi/pa-svenska/ och välj Medlemssidorna/Oma SuPer i övre högra hörnet.

2. Välj Skapa lösenord / Glömt lösenordet

3. Fyll i din e-postadress och födelsetid i den form som begärs. Om du vill kan du välja att få ett färdigt lösenord som textmeddelande. Observera, att av dataskyddskäl måste den e-postadress och det mobiltelefonnummer du angett finnas i vårt register. Om du inte har en e-postadress kan du alternativt ange ditt mobiltelefonnummer samt din födelsetid som finns i registret.

Om din e-post och/eller ditt mobiltelefonnummer saknas i dina medlemsuppgifter, får du ett felmeddelande om saken. Se anvisningarna på supportsidorna på SuPers webbplats .

Registrering med e-postadress (du kan själv skapa ett lösenord).

Registrering med mobiltelefonnummer (ett färdigt lösenord skickas som textmeddelande).

4. Efter en lyckad registrering med e-postadress får du i din e-post en länk för att skapa ett lösenord.
Observera att länken bara är i kraft i 30 minuter.

5. Skapa ett nytt lösenord och verifiera det. Lösenordet ska vara minst 8 tecken långt.
Gå till inloggningssidan och logga in i SuPers e-tjänster. Användarkoden är din e-postadress och lösenordet är antingen det lösenord du nyss skapat eller det du fått som textmeddelande.

6. När du bytt lösenord öppnas en sida där du kan välja vilken tjänst du vill komma åt: Oma SuPer, Aktiivin SuPer, SuPer Tilaisuudet eller Arbetslöshetskassan.

7. Godkänn ännu användarvillkoren då du öppnar tjänsterna för första gången.

8. Välkommen till Oma SuPer-tjänsten!