Elektroniskt medlemskort

SuPers elektroniskt medlemskort

SuPers medlemskort blev elektroniskt från början av 2021.

I och med ändringen är ditt medlemskort alltid tillgängligt i din smarttelefon. Med det elektroniska medlemskortet är du berättigad till många förmåner och rabatter i hela Finland!

Ta det elektroniska medlemskortet och mobilapplikationen i bruk

Du behöver en inloggningslänk för att ta dem i bruk. Du kan beställa länken genom att fylla i det elektroniska formuläret.

Nya medlemmar får automatiskt ett textmeddelande med inloggningslänken.

Textmeddelandet skickas från avsändaren "MagMa" till det telefonnummer du angav i medlemsinformationen och meddelandet innehåller en begäran om att ladda ner SuPerliitto-medlemskortet och nedladdningslänken. Följ anvisningarna för att få tillgång till ditt elektroniska medlemskort från App Store eller Google Play Store.

I händelse av problem, vänligen se Vanliga frågor om medlemskortsappen eller kontakta tjänsteleverantören: support@magma-app.com (beskriv problemet så exakt som möjligt i meddelandet och ange till exempel modellen för telefonen du använder).

Följ dessa steg när du får inloggningslänken:

När du får ditt mobilkort till den i MagMa skapade applikationen, ber vi dig följa instruktionerna nedan:

1) Du får textmeddelande från avsändaren MagMa. Meddelandet inkluderar kortets namn (Superliitto) och en aktiveringslänk. Klicka på länken i textmeddelandet.

"Hej, ladda ner xxx-mobilkortet här: https://api.magma-app.com/account/cardactivation?key.....”

2) Om du ännu inte har installerat appen kan du installera den från din appbutik genom att klicka på butikens ikon eller söka efter appen direkt i butiken.

3) Börja med att registrera dig som användare av applikationen. Notera! Du måste registrera dig med samma telefonnummer som textmeddelandet ursprungligen skickades till, så att mobilkortet riktas till din information.

Om du redan har inloggningskoder till appen, kan du logga in direkt.

4) Logga in till appen med de koder du har skapat. Om du har glömt ditt lösenord klickar du på länken "Glömt ditt lösenord?" på inloggningssidan, så får du en länk för byte av lösenord till din e-post. Länken för byte av lösenord måste begäras till den e-postadress du använde vid registreringen.

Kontrollera i Oma SuPer-tjänsten att ditt telefonnummer är uppdaterat

Om du inte lyckas logga in på Oma SuPer kan du också meddela om ändrade kontaktuppgifter med hjälp av vårt elektroniska formulär. Om du loggar in på Oma SuPer för första gången, kan du följa registreringsinstruktionerna för tjänsten här.

Nya medlemmar skickas en inloggningslänk till det telefonnummer som anges i registreringsformuläret, så snart registreringsformuläret har behandlats.

Vanliga frågor om medlemskortsappen

I vilka mobiloperativsystem fungerar appen?

Appen fungerar med operativsystemen Android och iOS.

Jag har ingen smarttelefon. Hur gör jag? Vad händer om jag har fått kortet till en telefon med ett operativsystem som inte stöds?

I så fall kan mobilkortet inte tas i bruk. Du kan ignorera och radera textmeddelandet du har fått till din telefon.

Lönar det sig att ladda ner kortet till en av arbetsgivaren ägd telefon som är i min användning? Vad händer med mitt kort om mitt anställningsförhållande upphör och jag måste lämna tillbaka telefonen?

När du tar ditt första kort i bruk, registrerar du dig som MagMa-kund. Du kan med samma ID logga in på olika mobila enheter. Du kan alltså utan problem också använda kortet på din arbetstelefon.

Jag har bytt telefon. Hur överför jag mitt kort till en ny telefon?

Du kan med samma ID logga in på olika mobila enheter.

Jag upptäckte att jag har meddelat fel telefonnummer. Hur får jag kortet till rätt telefonnummer?

Kontakta kortutgivaren, dvs. SuPer. Vi skickar dig ett nytt aktiveringsmeddelande till rätt nummer. Meddela din ändrade kontaktinformation med hjälp av vårt elektroniska formulär.

Kan jag få en aktiveringslänk via e-post?

Tyvärr är detta inte möjligt. Aktiveringsmeddelandet kan endast skickas via SMS.

Det nya kortet visas inte i min MagMa Wallet?

Har du kommit ihåg att aktivera kortet genom att klicka på aktiveringslänken i textmeddelandet?

Jag laddade ner det eletroniska medlemskortet, men kan jag ändå beställa också medlemskortet i plast?

Jo, det kan du.

Begäran om stöd för mobilapp och elektroniskt medlemskort: support@magma-app.com