Mitä evästeet ovat?

Kyllä.

SuPerin www-sivuilla käytettävät evästeet sekä niiden käyttökohteet ja säilytysajat löytyvät täältä: https://www.superliitto.fi/evasteet/.

3. Evästeet joilla on määritelty säilytysaika.

Eivät täysin, jos estät kaikkien evästeiden käytön. Välttämättömät evästeet ovat tärkeitä www-sivujen perustoiminnoille ja tärkeille teknisille toiminnoille, jotka varmistavat sivun toimivan odotustesi mukaisesti.

SuPerin sivuilla käytettävät evästeet voidaan jakaa neljään kategoriaan:

1. Välttämättömät
  2. Asetukset
    • Asetusevästeet mahdollistavat sen, että www-sivut muistavat sellaiset tiedot, joiden muutokset vaikuttavat siihen miten www-sivu näkyy ja toimii. Esim. millä kielellä www-sivu näytetään.
  3. Tilastointi
    • Tilastointia varten käytettävät evästeet mahdollistavat SuPerille sivujen kävijöiden seurannan, jonka kautta analysoimme kuinka hyvin www-sivut toimivat. Tätä tietoa käytetään myös parantaaksemme käyttökokemustasi www-sivuillamme.
  4. Markkinointi
    • Markkinoinnin evästeillä mahdollistetaan käyttäjälle merkityksellisten mainosten kohdistuminen SuPerin www-sivuilla ja niiden ulkopuolella.

Välttämättömistä evästeistä

• Deltagonin salatun sähköpostin automaattiseen avaamiseen (salattu sähköposti aukeaa automaattisesti ensiksi käytetyssä päätelaitteissa, ensimmäisellä käytetyllä www-selaimella) käytetyn evästeen säilytysaika on 5 vuotta. Salattua sähköpostia voit lähettää osoitteesta: https://securemail.superliitto.fi.
  • Sivuston toiminnan kannalta välttämätön eväste on myös Instagram.com-sivuston eväste (csrftoken), jonka elinikä on 1 vuosi ja joka auttaa tietoturvariskejä muodostavien CSRF-hyökkäysten (Cross-Site Request Forgery) estämisessä.

Evästeiden käytön estäminen

Evästeiden käyttöä voi hallinnoida käyttämäsi verkkoselaimen (esim. Microsoft Internet Explorer, Google Chrome tai Mozilla Firefox) selainasetuksistasi. Evästeiden käyttö voidaan kieltää halutessasi kokonaan, mutta tämän seurauksena SuPerin www-sivut eivät välttämättä toimi täysin oikein, emmekä kykene tarjoamaan sinulle parasta mahdollista käyttökokemusta.

Eri selaimet toimivat hieman eri tavoin evästeiden hallintaominaisuuksien osalta. Alta löydät suoraan verkkoselaimen valmistajilta tulevia ohjeita konfiguroidaksesi selaimesi asetukset. Kaikki nämä linkit avautuvat uuteen sivuun selaimestasi.

HUOM! Yllä mainitut selainten ohjesivujen linkit ovat ulkopuolisia sivuja. Emme voi SuPerissa kontrolloida ulkopuolisia sivuja. SuPer ei ota vastuuta ulkoisille sivuille johtavien linkkien toimivuudesta ja ajantasaisuudesta, ulkoisten sivujen ajantasaisuudesta tai niiden muusta sisällöstä.

Lisätietoja evästeistä

EDAA:n (The European Interactive Digital Advertising Alliance) sivusto evästeiden käytöstä EU-alueella.

Your Online Choices

Viestintäviraston sivut evästeistä

Voit kysyä SuPerin www-sivujen evästeiden käytöstä myös SuPerin tietohallinnosta, lähettämällä salattua sähköpostia (valitse vastaanottajaksi Tietohallinto ja viestin aiheeksi "Evästeiden käyttö") seuraavan sivuston kautta: https://securemail.superliitto.fi/