16.3.2017 – 16.11.2017← Takaisin

Huoli toimintaenergiaksi: Saattohoitokoulutus jatkuu syksyllä

Mikä on lähihoitajan rooli saattohoidossa? Miten kuolevan potilaan hoito poikkeaa muiden potilaiden hoidosta? Miten saattohoidossa otetaan huomioon potilaan omaiset? Mitä hyvä saattohoito vaatii työnohjaukselta ja esimiestyöltä?

Kysymyksiin vastataan Hyvä Kuolema -hankkeen (Terho-säätiö) ja SuPerin vuonna 2017 järjestämässä saattohoitokoulutuksessa. Yhden päivän mittainen koulutus järjestetään tänä syksynä vielä kolme kertaa. Koulutuspäivät ja -paikkakunnat ovat:

• Kuopio 5.10.2017
  • Lappeenranta 19.10.2017
  • Helsinki 16.11.2017

Koulutus on tarkoitettu lähihoitajille ja muille vastaaville ammattilaisille, jotka kohtaavat työssään kuolevia. Kuhunkin koulutuspäivään mahtuu enintään 2 henkilöä/työnantaja.

Luennoitsijat ovat valtakunnallisen Hyvä kuolema -hankkeen asiantuntijoita. Terhokodista mukana ovat sairaanhoitaja, logoterapeutti Miia Salonen ja ylilääkäri Juha Hänninen, SuPerista asiantuntija Soili Nevala.

Tavoitteena on saattohoitoon kehitettyjen hyvien käytänteiden jakaminen ja jalkauttaminen työpaikoille sekä saattohoidon näkyväksi tekeminen. Osallistujat saavat rohkeutta saattohoidon kehittämiseen, jolloin huoli potilaiden hyvinvoinnista kanavoituu toimintaenergiaksi. Koulutus antaa osallistujalle valmiuksia toimia esimerkiksi työpaikkansa vastuusaattohoitajina ja välittää osaamistaan eteenpäin.

Hinta on 60 €, sisältää materiaalin, aamu- ja iltapäiväkahvin sekä lounaan.

Tule mukaan!

Saattohoitokoulutuksien ohjelmat ja ilmoittautumislinkit löydät täältä.