Hakusaarto

Määräaikainen ja rajattu hakusaarto Terveyspalvelualalla on alkanut 14.5.2024 klo 13 ja päättyy 31.5.2024 klo 23.59.

Hakusaarron aikana SuPer, Tehy ja Erto kieltävät jäseniään hakeutumasta alla luetelluissa yrityksissä kuvantamisessa ja laboratoriossa tehtävään työhön, johon sovelletaan Terveyspalvelualan työehtosopimusta (TPTES):

• Mehiläinen Oy (lukuunottamatta Felicitas Mehiläisen lapsettomuusklinikoilla tehtävää työtä), Mehiläinen Terveyspalvelut Oy
  • Suomen Terveystalo Oy, Terveystalo Healthcare Oy, Terveystalo Julkiset Palvelut Oy, Terveystalo Kuntaturva Oy, Suomen Radiologikeskus Oy, Kajaanin Radiologikeskus Oy
  • Pihlajalinna Lääkärikeskukset Oy, Lääkäriasema DokTori Oy, Linnan Klinikka Oy, Pihlajalinna Ikioma Oy, Pihlajalinna Terveys Oy, Bottenhavets Hälsa Ab – Selkämeren Terveys Oy, Jokilaakson Terveys Oy, Kolmostien Terveys Oy, Kuusiolinna Terveys Oy, Mäntänvuoren Terveys Oy
  • SYNLAB Suomi Oy
  • Vita Laboratoriot Oy

Hakusaarron aikana SuPerin jäsenet eivät sovi kyseisten yritysten kanssa uusista työsuhteista kuvantamisessa ja laboratoriossa tehtävään työhön, johon sovelletaan terveyspalvelualan työehtosopimusta.

Hakusaarto koskee uusia työsuhteita, niin toistaiseksi voimassa olevia kuin määräaikaisia. Myös ns. runko- tai raamisopimuksen pohjalta määräaikaisista työsuhteista sopiminen kuuluu hakusaarron piiriin. SuPer ei suosittele jäseniään hakeutumaan kuvantamisessa ja laboratoriossa tehtävään työhön kyseisiin yrityksiin myöskään vuokratyöfirman kautta.

Hakusaarto koskee myös työsuhteita, jotka alkaisivat hakusaarron päättymisen jälkeen.

Huom! Superilaiset aloittavat ennen hakusaartoa sovitun työsuhteen normaalisti, vaikka aloitus tapahtuisi hakusaarron aikana.

Lisätietoa: Lue usein kysyttyä hakusaarrosta