14.11.2017

Äänestä Vuoden Välkkyä 2017 – tänäkin vuonna ehdokkaana superilainen lähihoitaja

Akavalaisen ja STTK:laisen ay-kentän Vuoden Välkky 2017 -esitykset on julkaistu. Äänestä omaa suosikkiasi marraskuun loppuun mennessä.

Eniten ääniä kerännyt ehdokas saa yleisöäänestyspalkinnon. Toimihenkilöjärjestöjen Sivistysliiton (TJS) hallitus valitsee virallisen voittajan. Voittajat julkistetaan joulukuussa.

• Käy katsomassa ehdotukset perusteluineen ja äänestä 30. marraskuuta mennessä täällä »

Ehdokkaana tänäkin vuonna superilainen lähihoitaja

Ehdokkaana vuoden 2017 palkinnon saajaksi on myös SuPerin Huittisten seudun ammattiosaston jäsen ja lähihoitaja Piia Rannikko. Hänen aktiivisuuden, positiivisuuden ja lannistumattomuuden vuoksi oman alan nuoria jäseniä on saatu osallistumaan toimintaan, verkostoitumaan ja tulemaan tietoisiksi ammattiliitosta ja ammattiosastosta sekä niiden tarpeellisuudesta ja tärkeydestä nuorille jäsenille.

Ammattiosaston nuorten jäsenten iltoja on aiemmin jouduttu toistuvasti perumaan osallistujamäärän ollessa nolla. Piia Rannikko tarttui tähän haasteeseen ja sitkeästi jatkoi yrittämistä ja keksi koko ajan uutta ja innostavaa tekemistä ja uusia kohteita. Piia Rannikon työn tuloksena nuorten iltojen osallistujamäärä on pikkuhiljaa noussut. Kun nuoria jäseniä on saatu mukaan jäseniltoihin, heille on myös saatu tehokkaasti jaettua tietoa ammattiliiton ja ammattiosaston toiminnasta nuorten jäsenten näkökulmasta.

Nuorten jäsenten on helppo lähestyä Piiaa, sillä hän on itsekin nuori, positiivinen, energinen ja innostava. Häneltä on helppo kysyä neuvoa ja hän ottaa asioista selvää.

Vuoden 2016 palkinto superilaisille

Viime vuonna Vuoden Välkky -palkinnon voitti viisi SuPerin Hämeenlinnan alueen ammattiosastoa yhteistyönä toteutetusta rekry-bussista. Rekry-bussi kierrättää valmistuvia opiskelijoita työpaikoilla, joissa superilainen lähihoitaja esittelee työtään. Välimatkoilla ammattiosaston edustaja kertoo ammattiyhdistystoiminnasta ja liiton kuulumisista. TJS:n hallinnon jäsenet pitivät tätä Välkky-ideologiaan hyvin sopivana kekseliäänä toimintatapana. Yhteistyönä tällainen tapahtuma on helpompi myös toteuttaa.

TJS jakaa joka vuosi Vuoden Välkky -palkinnon sellaisesta ammattiyhdistyksen toiminnasta tai ideasta, mikä on edesauttanut yhdistyksen kehittymistä, vaikuttavuutta, jäsenpalvelua tai jäsenten yhteenkuuluvuutta.