20.2.2019

Allekirjoita Terapiatakuu-kansalaisaloite

Joka toinen suomalainen kokee jossakin vaiheessa elämäänsä mielenterveyden häiriön, mutta vain puolet mielenterveyden häiriötä sairastavista saa tarvitsemaansa hoitoa.

Terapiatakuu nopeuttaa pääsyä mielenterveyshoitoon. Hoidon tarve tulee arvioida välittömästi apua haettaessa, ja oireen mukaisen terapiahoidon tulee alkaa kuukauden sisällä.

SuPerin asiantuntija Saija Vähäkuopus näkee, että terapiatakuu olisi edistysaskel myös superilaisten työn näkökulmasta, sillä se tarjoaisi uusia työmahdollisuuksia. Terapiatakuu toisi helpotusta myös perus- ja lähihoitajien työtaakkaan, koska tällä hetkellä ei aina löydy paikkaa, mihin asiakkaita voisi ohjata keskustelemaan.

Terapiatakuu-kansalaisaloite on julkaistu Mielenterveyspoolin toimesta. Allekirjoita aloite ja ole mukana vaatimassa, että mielenterveysapua saisi nopeammin! Haasta myös ystäväsi mukaan somessa tunnisteilla #terapiatakuu ja #allekirjoitin.

Lue myös:

SuPer-lehti: Uusi kansalaisaloite pyrkii nopeuttamaan pääsyä mielenterveyshoitoon – Terapiatakuu vaikuttaisi myös lähihoitajien työhön

Tiedote: SuPer liittyi Mielenterveyspoolin jäseneksi

Kuukauden sisällä mielenterveyshoitoon. Terapiatakuu - allekirjoita kansalaisaloite.