15.6.2021

Superilainen, hae KIILA-kuntoutuskurssille 25.7. mennessä

Pyörivätkö työasiat mielessäsi vapaa-ajallakin? Onko liikuntakipinäsi kadoksissa? Kaipaatko apua omasta hyvinvoinnistasi huolehtimiseen? Hae SuPerin jäsenille tarkoitetulle KIILA-kuntoutuskurssille.

Kela ja SuPer tarjoavat yhteistyössä Kylpylähotelli Kunnonpaikan kanssa SuPerin jäsenille mahdollisuuden osallistua syksyllä 2021 alkavaan KIILA-kuntoutukseen.

Kuntoutuksessa saa tukea ja ohjausta hyvinvoinnin edistämiseen ja työkyvyn tueksi. KIILA-kuntoutus on yhdistelmä yksilöllistä ja ryhmämuotoista kuntoutusta. Kurssi koostuu kolmesta ryhmämuotoisesta jaksosta sekä yksilöllisistä osuuksista.

Kuntoutuksessa haetaan erityisesti keinoja työssä jaksamisen tukemiseksi ja sen toteutukseen sisältyy yhteistyö työterveyshuollon ja työnantajan kanssa.

Kuntoutuskurssi on osallistujille täysin maksuton.

Kuntoutus on tarkoitettu SuPerin jäsenille työssä jaksamisen tueksi ja työkyvyn edistämiseksi. Kuntoutukseen hakeutuva kokee tarvitsevansa tukea työssä jaksamiseen ja tuen tarve on myös terveydenhuollossa todettu. Kuntoutukseen hakeutuvan työkykyä on todettu uhkaavan tai heikentävän sairaus ja sen arvioidaan aiheuttavan lähivuosina työkyvyn tai ansiomahdollisuuksien heikkenemisen. Kuntoutukseen tulee kuitenkin hakeutua riittävän varhain, jotta työssä jatkaminen voidaan turvata.

Näin haet KIILA-kuntoutukseen

1. Ota yhteyttä omaan työterveyshuoltoosi ja pyydä lääkärin B-lausunto kuntoutusta varten.

2. Täytä Kelan kuntoutushakemus (Kela KU 101) ja esimiehesi kanssa selvityslomake (Kela KU 200) sekä liitä niihin lääkärin B-lausunto.

3. Palauta hakupaperit liitteineen Kelaan viimeistään 25.7.2021.

Vinkki! Kun tiedät lääkärin ajan, voit tehdä heti hakemuksen Kelaan ja toimittaa B-lausunnon myöhemmin.

Kuntoutuskurssin (82440) aikataulu:

• Tilannearviopäivä 13.9.2021
  • I - ryhmäjakso 28.9.-1.10.2021
  • II - ryhmäjakso 3.-7.1.2022
  • III - ryhmäjakso 24.-27.5.2022
  • Päätös kesäkuu 2022

Osallistujille maksuton kuntoutuskurssi toteutetaan kylpylähotelli Kunnonpaikassa. Kurssiin sisältyy kuntoutusohjelman lisäksi tilannearviopäivänä lounas, ryhmäjaksopäivinä täysihoito ja tarvittaessa majoitus kahden hengen huoneessa.

Lisätietoa:

SuPer/Eija Kemppainen, eija.kemppainen@superliitto.fi
Kylpylähotelli Kunnonpaikka/Päivi Rossinen, 050 554 3330, paivi.rossinen@kunnonpaikka.com
www.kunnonpaikka.com