14.4.2020

Jäsenenä saat alennusta osasta Kehitysvammaliiton koulutuksista

SuPer on nyt Kehitysvammaliiton jäsen. SuPerin jäsenenä saat jatkossa 10 %:n alennuksen valikoiduista Kehitysvammaliiton koulutuksista.

Kehitysvammaliiton jäsenenä SuPer on mukana edistämässä kehitys- ja puhevammaisten ihmisten sekä selkokielen käyttäjien yhdenvertaisuutta ja hyvää elämää yhteiskunnassa.

Kehitysvammaliitto järjestää ajankohtaisia koulutuksia kehitys- ja puhevammaisten ihmisten parissa työskenteleville ammattilaisille muun muassa yksilökeskeisestä suunnittelusta, itsemääräämisen vahvistamisesta, vuorovaikutuksesta, kommunikaatiosta ja selkokielisyydestä sekä alan ajankohtaisista muista aiheista.

SuPerin jäsenenä saat 10 %:n alennuksen valikoiduista Kehitysvammaliiton koulutuksista

Saat alennuksen valitsemalla ilmoittautumislomakkeen Olen SuPerin jäsen -kohdan.

Kevään 2020 koulutuksia:

23.4.2020 Seminaari unen merkityksestä hyvinvointiin

Unen ja palautumisen mittaaminen erilaisilla älylaitteilla kotioloissa on trendikästä. Unesta puhutaan ja kirjoitetaan paljon. Mitä tiedämme kehitysvammaisten unesta? Miten paljon annamme huomiotamme kehitysvammaisen uneen?

Seminaarissa kuulemme alan asiantuntijoiden puheenvuoroja kehitysvammaisten unihäiriöistä ja niiden hoidosta sekä kuulemme millaista apua unenhuolto voi tarjota. Pysähdymme miettimään voimmeko unenhuollon avulla vaikuttaa kehitysvammaisten henkilöiden hyvinvointiin ja jopa haastavaan käyttäytymiseen.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

13.5.2020 Voimauttavan vuorovaikutuksen perusteet

Voimauttava vuorovaikutus (Intensive Interaction) on toimintatapa, joka tukee vaikeasti kehitysvammaisen ja/tai autismikirjon ihmisen vuorovaikutusta ja parantaa hänen elämän laatuaan. Koulutuksessa käsitellään muun muassa kommunikoinnin perustaa, voimauttavan vuorovaikutuksen periaatteita ja toimintatavan toteuttamista arjessa.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Huom. Nämä koulutukset on peruttu:

• 28.4.2020 Epilepsia ja kehitysvammaisuus
  • 11.5.2020 Hämmennys, viha, ahdistus – Konflikteista yhteistyöhön