1.4.2020

On tärkeää, että huolehdit jäsenmaksusi ajan tasalle

Muistathan huolehtia jäsenmaksusi ajan tasalle. Jäsenyyden voimassaolo on aina edellytys SuPerin jäsenetujen ja jäsenpalvelun hyödyntämiselle. Esimerkiksi mahdollisessa lomautustilanteessa liitto ja työttömyyskassa voivat auttaa ja ohjeistaa vain SuPerin jäseniä.

Jäsenmaksujen tarkistaminen ja niistä huolehtiminen on pieni vaiva, mutta hoitamatta jättäminen suuri menetys – haluamme turvata sinun oikeutesi ja etusi.

Tieto jäsenmaksusta tai jäsenmaksuvapautuksesta on oltava vuoden jokaiselta kalenterikuukaudelta. Jos maksuja puuttuu, ei jäsenyys ole voimassa. Jäsenmaksu maksetaan kaikesta työstä saadusta palkasta – niin kokoaika-, osa-aika- kuin keikkatyöstä. Jos siis työskentelet useammassa työpaikassa, maksetaan jäsenmaksu kaikista näistä saatavasta palkasta.

Jäsenmaksutiedon puuttuminen voi johtua muustakin kuin maksamatta jättämisestä. Jos olet ollut esimerkiksi poissa töistä, sinulla on velvollisuus ilmoittaa muuttuneesta tilanteestasi ja hakea tarvittaessa jäsenmaksuvapautusta.

Jos olet toimittanut valtakirjan työnantajalle, mutta palkkalaskelmasta ei löydy merkintää SuPer ay-jäsenmaksusta 1,2%, työnantaja ei ole aloittanut jäsenmaksun perintää. Ota silloin yhteyttä työnantajaan, selvitä tilanne ja maksa puuttuvat jäsenmaksut itse. Huomioi myös, että työnantajan vaihtuminen on voinut vaikuttaa tilanteeseen, jos uutta jäsenmaksunperintävaltakirjaa ei ole tehty uudelle työnantajalle.

Toimi näin:

• Kirjaudu Oma SuPer -palveluun SuPerin verkkosivuilta.
  • Tarkasta jäsenmaksujesi tilanne kohdasta Jäsenmaksut ja Vapautukset.
  • Jos maksut ovat jääneet maksamatta, maksa ne.
  • Jos olet ollut oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, hae maksuvapautusta.
  • Tarkista kaikki yhteys- ja jäsentietosi.

Käytä ensisijaisesti Oma SuPer -palvelua tai SuPerin verkkosivuilta löytyviä sähköisiä lomakkeita jäsenmaksuasioidesi selvittämiseen. Jos sinulla on tarve ottaa yhteyttä, käytä yhteystiedot -kohdasta löytyvää linkkiä https://securemail.superliitto.fi/ turvallisen sähköpostiviestin lähettämiseen.

Kaikki jäsenmaksuihin liittyvät asiat löytyvät SuPerin verkkosivuilta kohdasta Jäsenyys.
Ohjeet kirjautumiseen löydät täältä.