22.11.2021

Osallistu Vain Vakaa -webinaareihin

Vain Vakaa -webinaarit on tarkoitettu varhaiskasvatuksen sekä koulujen superilaisille ammattilaisille.

Joulukuun webinaari järjestetään 8.12. kello 18. Webinaarin aiheena on: Kaikki ei ole sitä miltä näyttää – nepsy-lapsi asiakkaana

Terveydenhoitaja ja neuropsykiatrinen valmentaja Kirsi Kulmala tulee kertomaan ja keskustelemaan superilaisten koulunkäynninohjaajien ja lastenhoitajien kanssa, mitä nepsy tarkoittaa ja miten näyttäytyy lapsen käytöksessä. Luennolla käydään käytännönläheisesti läpi sitä, kuinka tukea ja ohjata nepsy-lasta koulussa ja varhaiskasvatuksessa. Tule päivittämään osaamistasi nepsy-lasten tukemisessa.

Ilmoittaudu joulukuun webinaariin Oma SuPerin kautta viimeistään 6.12.

Maksuttomat webinaarit ovat vain SuPerin jäsenille.

Kaikille ilmoittautuneille lähetetään linkki ennen webinaarin alkua. Sinun ei tarvitse ladata mitään ylimääräistä ohjelmaa tietokoneelle, läppärille, tabletille tai puhelimelle ja voit seurata tapahtumaa sinulle mukavimmalla tavalla. Osallistumislinkistä pääset suoraan ohjelmaan.

Marraskuun webinaari järjestettiin 24.11. tukiviittomista varhaiskasvatuksessa. Aiheesta oli puhumassa Kehitysvammaliiton Tikoteekin asiantuntija Virpi Yiannakou.

Asiantuntija Virpi Yiannakou valotti tukiviittomien käyttöä arjen toiminnoissa kommunikoinnin tukena ja perehdytti superilaiset varhaiskasvatuksen lastenhoitajat ja koulunkäynninohjaajat muutamaan keskeiseen viittomaan sekä siihen, mistä saa tukea ja lisätietoa viittomista.

Tukiviittomat varhaiskasvatuksessa -webinaarin tallenne tulee Skarppiin katsottavaksi 31.12.2022 asti.