29.1.2018

Perjantain 2.2. mielenilmaus aktiivimallia vastaan – SuPerin ohjeistus

Perjantaina 2.2.2018 järjestetään poliittinen mielenilmaus aktiivimallia vastaan. SuPerin jäsenet voivat itse päättää osallistumisestaan mielenilmaukseen. Liitto ei ole mukana neuvottelutilanteen vuoksi. Perjantain mielenilmauksella vastustetaan aktiivimallia, eikä se ole sidoksissa millään tavalla parhaillaan käytävään neuvottelukierrokseen.

Jokaisella on perustuslaillinen oikeus osallistua poliittiseen mielenilmaukseen. Toimi näin, mikäli haluat osallistua:

1. Kerro työnantajalle hyvissä ajoin, että aiot osallistua mielenilmaukseen.

2. Voit pyytää päivän palkattomana vapaana, tai keskustella työnantajasi kanssa, onko mahdollista olla pois töistä vain mielenilmaisun ajan. Sovi asiasta työnantajasi kanssa. Osallistumisesta ei makseta mitään korvauksia.

3. Opiskelijoilla on yhtäläinen oikeus osallistua poliittiseen mielenilmaukseen. Mielenilmauksen takia tekemättä jääneet harjoittelu-/opiskelutunnit on mahdollisesti kuitenkin korvattava myöhemmin. Keskustele asiasta etukäteen oppilaitoksesi tai harjoittelupaikkasi esimiehen kanssa​

Osallistuminen poliittiseen mielenilmaukseen ei voi johtaa varoituksiin tai rtisanomisiin. Koeajalla olevien kannattaa kuitenkin harkita osallistumista.

SuPer ei hyväksy aktiivimallia ja tekee kaikkensa, että superilaiset voivat säilyttää työpaikkansa.