12.5.2020

SuPer ilmoittaa jäsenmaksutiedot verottajalle automaattisesti

Jäsenmaksu on vähennyskelpoinen verotuksessa. SuPer ilmoittaa verottajalle tiedot automaattisesti sekä itse maksetuista että työnantajan perimistä jäsenmaksuista. Jäsenmaksu on vähennyskelpoinen sinä vuonna kun se on maksettu.

Jos työnantajasi on perinyt jäsenmaksut palkkatodistuksien mukaan, mutta ne eivät näkyneet veroehdotuksessa, tämä korjataan liiton toimesta. Itse jäsenmaksunsa maksavien jäsenten on myös hyvä tarkistaa veroehdotuksesta, onko jäsenmaksut maksettu viime vuodelta.

Tiedot SuPerin jäsenmaksuperusteista löydät kohdasta Jäsenyys > Jäsenmaksut

Huolehdi jäsenmaksuista

Jos jäsenmaksut ovat jääneet maksamatta, voit käydä tarkistamassa tietosi Oma SuPerin kautta.

Toimi näin:

• Kirjaudu Oma SuPer -palveluun SuPerin verkkosivuilta.
  • Tarkista yhteys- ja jäsentietosi.
  • Tarkasta jäsenmaksujesi tilanne kohdasta Jäsenmaksut ja Vapautukset.
  • Jos maksut ovat jääneet maksamatta, maksa ne.
  • Jos olet ollut oikeutettu jäsenmaksuvapautukseen, hae maksuvapautusta.

Ohjeet kirjautumiseen löydät täältä

Käytä ensisijaisesti Oma SuPer -palvelua tai SuPerin verkkosivuilta löytyviä sähköisiä lomakkeita jäsenmaksuasioidesi selvittämiseen.

Jos sinulla on tarve ottaa yhteyttä sähköpostitse, käytä Yhteystiedot-kohdasta löytyvää linkkiä https://securemail.superliitto.fi/ turvallisen sähköpostiviestin lähettämiseen.