SuPer on lähihoitajan liitto

SuPer on lähihoitajan oma liitto

Lähihoitaja: SuPerissa saat tukea ja turvaa työelämään sekä rahanarvoisia jäsenetuja.

10 syytä kuulua SuPeriin:

1. SuPer on lähihoitajan oma liitto

Superilaiset ovat koulutukseltaan ja ammatiltaan yhtenäinen joukko. SuPer on ainoa liitto, joka on keskittynyt sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan toisen asteen tutkinnon suorittaneiden edunvalvontaan. SuPerissa kuulut ammattiliittoon, jossa myös liiton päättäjät ovat lähi- ja perushoitajia. SuPer on lähihoitajan oma liitto – Liity joukkoomme!

2. Luottamusmies on lähin apusi työpaikalla

Ongelmia työsuhteessa? Ei hätää, luottamusmies on lähin apusi ja tukesi työsuhteen ongelmatilanteissa, jos kuulut liittoon.

3. Tarjoamme apua ja turvaa

SuPerin jäsenenä käytössäsi on liiton toimiston asiantuntemus ja edunvalvontapalvelut työsuhteen ehtoihin liittyvissä sopimus- ja oikeusturva-asioissa ja ammatillisissa asioissa. Myös SuPerin aktiiviset ammattiosastot ovat tukenasi. SuPerin jäsenenä kuulut automaattisesti ammattiosastoosi.

4. Neuvottelemme palkat ja muut työsuhteen ehdot

SuPer neuvottelee jäsentensä työehtosopimukset julkisella ja yksityisellä sektorilla neuvottelujärjestö Sote ry:n jäsenenä. Paikallisesta edunvalvonnasta ja neuvotteluista huolehtivat pääasiassa työpaikkojen luottamusmiehet. Jäsenten palkkauksen, työolojen ja työnkuvan parantaminen ovat keskeisiä SuPerin tavoitteita.

5. Vaikutamme lähihoitajien puolestapuhujana kaikkialla, missä siihen on tarve

Pidämme jäsentemme puolia: olemme vaikuttamassa lain säätämiseen sekä sosiaali- ja terveysalan ja kasvatusalan koulutusten kehittämiseen. Tapaamme päättäjiä, osallistumme työryhmiin, annamme lausuntoja ja teemme selvityksiä. Otamme kantaa julkiseen keskusteluun, jotta jäsentemme asema työelämässä paranisi. SuPerin ansiosta esimerkiksi vanhusten ympärivuorokautiseen hoitoon saatiin sitova hoitajamitoitus.

6. Vakuutuseduilla varaudut pahimpaan

Jäsenenä saat ammatillisen vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen, joka on voimassa työskennellessäsi sekä Suomessa että ulkomailla. Lisäksi voit ottaa edulliseen jäsenetuhintaan muun muassa matka- ja henkivakuutukset.

7. Saat ammatillisen SuPer-lehden ja ammatillista koulutusta

Saat ammatillisen ja laadukkaan SuPer-lehden. Lisäksi voit osallistua ammatilliseen koulutukseen sekä erilaisiin juuri jäsenille suunniteltuihin tapahtumiin. Jos lähdet mukaan luottamus- tai järjestötehtävään, koulutamme sinut siihen. Verkkokoulutusympäristö Skarpista löydät mielenkiintoista ja asiantuntevaa koulutusta superilaisille.

8. Jäsenkortilla lisäetuja arkeen ja vapaa-aikaan

Jäsenkortilla saat rahanarvoisia lisäetuja kaikkialla Suomessa muun muassa polttoaineesta, vakuutuksista, loma-asunnoista ja työkengistä. Lisätietoa kaikista jäseneduista

9. Pidämme jäsenet ajan tasalla

Tiedotamme eri kanavissa – uutiskirjeissä, SuPerin verkkosivuilla, some-kanavissa sekä SuPer-lehdessä – aktiivisesti jäseniä työelämän muutoksista, ajankohtaisista asioista ja kannanotoistamme.

10. Super työttömyyskassasta saat turvaa työttömyyden varalle

Voit liittyessäsi hakea myös Super työttömyyskassan jäsenyyttä. Lue asiasta ja etuuksista tarkemmin Super työttömyyskassan sivuilta. www.supertk.fi

Tyypillisin superilainen on lähi- tai perushoitaja, mutta joukkoomme kuuluu kymmenien erilaisten sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ja kasvatusalan ammattien edustajia aina hammashoitajista koulunkäynninohjaajiin ja lääketeknikoista välinehuoltajiin.

SuPer on Suomen suurin sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ja aloille opiskelevien ammattiliitto, johon kuuluu noin 85 000 jäsentä.

Liity jäseneksi SuPeriin