9.9.2019

SuPer-Suorassa keskustellaan 10.9. hoitajamitoituksesta – Facebookissa klo 17 alkaen

SuPer-Suorassa puheenjohtaja Silja Paavola vastaa jäsenten kysymyksiin hoitajamitoituksesta. Kysymyksiä voi lähettää etukäteen tai lähetyksen aikana Facebookissa.

Tiistaina 10. syyskuuta kello 17 Facebookissa käynnistyy järjestyksessään kolmas SuPer-Suora. Nimensä mukaan suorassa lähetyksessä vastataan jäsenten kysymyksiin reaaliajassa.

Hoitajamitoituksesta keskustellaan jo toistamiseen. Voit tutustua aiheeseen katsomalla alla olevan videon, jossa SuPerin asiantuntija Elina Kiuru ja puheenjohtaja Silja Paavola selvittävät, missä mennään hoitajamitoituksen nostamisessa 0,7:ään vanhusten ympärivuorokautisessa tehostetussa palveluasumisessa.

Lähetä meille oma kysymyksesi hoitajamitoituksesta sähköpostitse osoitteeseen superviestinta@superliitto.fi.

Seuraa lähetystä Facebookissa

Valitse jo nyt SuPerin Facebook-sivu seurantaasi, jotta saat ilmoituksen, kun suora lähetys alkaa.

Voit lähettää kysymyksiä aiheesta myös lähetyksen aikana. Lähetyksen aikana lähetetyistä kysymyksistä osa valitaan keskusteluun. Jos et pääse katsomaan lähetystä suorana, löydät tallenteen verkkosivuiltamme jälkikäteen.

Mikä hoitajamitoitus?

Hoitajamitoitukseen on laskettava vain hoitajat. Tukipalveluhenkilöstön mitoitus on laskettava erikseen. Hoitohenkilökunnan työn sisällön tulee olla hoitotyötä. Lakiin tarvitaan sanktiot lain noudattamatta jättämisestä. Lue tarkemmin: Mitä hoitajamitoitus vanhuspalveluissa tarkoittaa?

Hoitajamitoitus 0,5 kun hoidettavia on 10

Lue myös:

0,7:n hoitajamitoitus lakiin: Miten asia etenee ja mitä SuPer tekee?