15.12.2022

Superilainen Päivi Granat on valittu STTK:n Tulevaisuuden tekijäksi

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPeria edustava Päivi Granat on valittu tämän vuoden STTK:n Tulevaisuuden tekijäksi.

Vuosittaisella kunniamaininnalla halutaan kannustaa nuoria toimimaan aktiivisesti ammattiliitossaan, uudistamaan ammattiyhdistysliikettä ja tuomaan rohkeasti esiin ajatuksiaan työelämän ja oman ammattiliiton kehittämisessä.

Ylitorniolta kotoisin oleva Granat on yhdistyksensä luottamusmies. Häntä kuvaillaan aktiiviseksi, määrätietoiseksi ja oikeudenmukaiseksi. Toiminnallaan hän on saanut jäsenet innostumaan yhdistyksen toiminnasta ja myös kannustanut uusia jäseniä mukaan.

Hän tuntee työntekijän oikeudet ja on valmis niitä puolustamaan, perehtyy asioihin ja tietää ammattiliiton merkityksen työntekijän tukijana.

Lue SuPer-lehden artikkeli: Lähihoitaja Päivi Granat näkee työssään, kuinka hoitajapula kärjistyy Pohjois-Suomessa

Katso myös STTK:n video

Tulevaisuuden tekijä -palkinto jaettiin 15.12. STTK:n edustajiston kokouksessa Helsingissä. STTK on poliittisesti sitoutumaton ja moniarvoinen koulutettujen ammattilaisten keskusjärjestö, johon kuuluu 13 jäsenliittoa ja noin 450 000 jäsentä.

Kuva: Juho Horttanainen