17.2.2016

SuPerin ammatilliset opintopäivät 16.–17.2.

SuPerin ammatilliset opintopäivät järjestetään Tampere-Talossa 16.–17.2.2016. Opintopäivät ovat ammatillista täydennyskoulutusta.

Huom! Ilmoittautumisaika on päättynyt 24.1.2016.

Osallistumismaksut (sis. luennot, jaettavan materiaalin, lounaat ja kahvit)

SuPerin jäsenet: 2 päivää 220 €, 1 päivä 150 €
Opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset: 2 päivää 140 €, 1 päivä 100 €
Ei-jäsenet: 2 päivää 270 €, 1 päivä 200 €

Alustava ohjelma. Muutokset mahdollisia.

Tiistai 16.2.2016

Yhteinen ohjelma

8.00–9.50 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.50–10.05 Avaus / Silja Paavola, puheenjohtaja, SuPer
10.05–10.20 Työelämän muutos on mahdollisuus – STTK:n tervehdys / Antti Palola, puheenjohtaja
10.20–10.35 Tampereen kaupungin tervehdys / Mikko Aaltonen, apulaispormestari
10.35–11.15 Sosiaali- ja terveydenhuollon tulevaisuuden näkymät terveysteknologian näkökulmasta / Jari Viik, professori, TTY
11.15–11.30 La Carita -säätiö palkitsee vanhustyön innovaatiot / La Carita -säätiön edustaja

Eriytyvä ohjelma 1: Asiakkaan ja hoitajan kohtaaminen

11.35–12.15 Asiakkaan kohtaaminen / Kaj Palenius, kokemusasiantuntija
12.15–13.30 Lounas ja tutustuminen näyttelyyn
13.30–14.15 Aidolla asiakaslähtöisyydellä merkityksellistä työtä / Anna Pylkkänen, Valmennus Innospectrum
14.15–14.45 Kahvi
14.45–15.50 Ajantasainen hoitosuunnitelma elämän loppuvaiheessa: tarkoittaako ”ei elvytetä” vai ”ei hoideta” / Urpo Hautala, ylilääkäri, Sastamalan seudun sosiaali- ja terveyspalvelut

Eriytyvä ohjelma 2: Vaikuttavaa potilastyötä ajantasaisella tiedolla

11.30–12.45 Lounas ja tutustuminen näyttelyyn
12.45–13.45 Lääkehoidon kokonaisarviointi / Terhi Toivo, proviisori, Helsingin yliopisto
13.45–14.30 Kivun kokonaisvaltainen hoito / Hanna Hävölä, Sairaanhoitaja TtM, Pirkanmaan hoitokoti
14.30–15.00 Kahvi
15.00–15.50 Diabeettinen haava / Jaana Huhtanen, jalkojenhoitaja, Diabetesliitto

Yhteinen ohjelma

16.00–17.00 Kun asiakkaan käytös haastaa hoitajan ammatillisuuden / Pekka Makkonen, erikoissuunnittelija, Evipro

Keskiviikko 17.2.2016

Kaikille yhteinen ohjelma: välineitä työhön

9.00–9.45 Ergonomia ja työterveys / Mika Nyberg, koulutussuunnittelija, Työterveyslaitos
9.45–11.00 Tietosuoja sosiaali- ja terveyspalveluissa / Ari Andreasson, tietosuojavastaava, Tampereen kaupunki
11.00–12.00 Lounas ja tutustuminen näyttelyyn
12.00–13.00 Näyttöön perustuva toiminta / Hannele Siltanen, tutkija
13.00–13.30 Kahvi
13.30–14.15 Lähi- ja perushoitajien rooli moniammatillisessa ravitsemushoidossa / Ulla Siljamäki-Ojansuu, johtava ravitsemusterapeutti, Tays
14.15–15.30 Kehonkieli mukana hoitotyössä / Lorenz Backman

Hotellivaraukset

Osanottajat varaavat ja maksavat huoneensa itse. Varauksen yhteydessä tulee mainita kiintiön nimi: SuPer. Hotellit edellyttävät, että kahden hengen huoneen varaavilla on tiedossa, kenen kanssa he majoittuvat. Hinnat ovat vuorokausihintoja ja sisältävät aamiaisen. Kiintiöiden voimassaolo mainitaan hotellikohtaisesti.

Sokos Hotel -ketjun varaukset puh. 020 1234 600 /yksittäiset huonevaraukset, sokos.hotels@sok.fi, avoinna ma-pe 8-20, tai suoraan hotelliin. Varausta tehdessäsi mainitse hotelli, johon haluat majoittua. Kiintiöt voimassa 19.1. saakka. Huonehinnat eivät sisällä kanta-asiakaskortin (S-card, S-etukortti) palveluetuja.

Sokos Hotel Ilves, Hatanpään valtatie 1, puh. 020 1234 631 tai ilves.tampere@sokoshotels.fi. Yhden hengen huone 130 €, kahden hengen huone 150 €.

Sokos Hotel Tammer, Satakunnankatu 13, puh. 020 1234 632 tai tammer.tampere@sokoshotels.fi. Yhden hengen huone 115 €, kahden hengen huone 135 €.

Sokos Hotel Villa, Sumeliuksenkatu 14, puh. 020 1234 633 tai villa.tampere@sokoshotels.fi. Yhden hengen huone 120 €, kahden hengen huone 140 €.

Lapland Hotels Tampere, Yliopistonkatu 44, puh. 03 3830 000 tai tampere@laplandhotels.com. Yhden hengen huone 105 €, kahden hengen huone 120 €. Kiintiö voimassa 16.1. saakka.

Holiday Inn Tampere-Central Station, Rautatienkatu 21, puh. 03 2392 2100 tai tampere.hicentralstation@restel.fi. Yhden hengen huone 99 €, kahden hengen huone 119 €. Kiintiö voimassa 26.1. saakka.

Scandic Tampere City, Hämeenkatu 1, puh. 03 2446 111 tai tamperecity@scandichotels.com. Yhden hengen huone 120 €, kahden hengen huone 138 €.

Scandic Tampere Station, Ratapihankatu 37, puh. 03 3398 000 tai tamperestation@scandichotels.com. Yhden hengen huone 120 €, kahden hengen huone 138 €. Kiintiö voimassa 22.1. saakka, tunnus SUP160216.

Matkaliput

VR-ryhmälippu 6–10 henkilöä, 20 % alennus aikuisen junalipun hinnasta (myynnissä ainoastaan verkkokaupassa). 6–20 henkilöä, 15 % alennus aikuisen junalipun hinnasta (myynnissä asemien lipunmyynnissä ja lippuautomaateilla).

Linja-autoissa Matkahuolto myöntää etukäteen ostetuista aikuisten matkalipuista alennusta, kun yhden-suuntainen matkan pituus on vähintään 60 km. Kolmen hengen ryhmä saa 25 % alennuksen ja yksittäisen meno-paluulipun lunastava 10 % alennuksen. Katso myös Matkahuollon sivuilta nettitarjouslippu!