1.11.2017

SuPerin varapuheenjohtaja Dalén PSI:n kongressissa: Henkilöstön määrän tulee vastata hoidon tarpeita

Julkisalojen 30. maailmankongressi on parhaillaan käynnissä Sveitsin Genevessä. Julkisalojen liiton PSI:n (Public Services International) järjestämä kongressi kantaa nimeä People over Profit.

Kongressiin osallistuvat julkisen alan ammattiliitot edustajineen eri puolilta maailmaa päättämään mm. säännöistä, sääntömuutoksista ja toimintaohjelmasta linjauksineen seuraavaksi viideksi vuodeksi. Näitä linjauksia kunkin maan ammattiliitot pyrkivät edistämään sekä kansainvälisesti että kotimaissaan.

Tänä vuonna kongressiin osallistuu noin 1100 edustajaa. Suomen delegaatiossa on kaikkiaan 28 edustajaa Tehystä, JHL:stä, SuPerista, Jytystä ja Pardiasta. Nämä liitot kuuluvat nk. Pohjolan vaalipiiriin, johon kuuluvat kaikki Pohjoismaat.

Kongressissa Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin varapuheenjohtaja Jaana Dalén piti puheenvuoron, jossa hän mm. totesi, että henkilöstön määrän tulee mahdollisimman hyvin vastata hoidon tarpeita ja että optimaalisella henkilöstömäärällä on varmistettava potilasturvallisuus, työturvallisuus ja sen on tuettava työntekijöiden työhyvinvointia.

Lue koko puhe stä >>

Jaana Dalén
SuPerin varapuheenjohtaja Jaana Dalén

SuPerista PSI:n kongressiin osallistuvat varapuheenjohtaja Dalénin lisäksi liittohallituksen jäsenet Päivi Salmén ja Merja Puuskamäki sekä SuPerin kehittämisjohtaja Jussi Salo.

PSI:n kongressin julkisten alojen delegaatio
Kuvassa Suomen julkisalojen delegaatio