19.10.2020

SuPerin verkkokoulutus: Positiivinen pedagogiikka lastenhoitajan työssä

Mitä on positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa? Miten lastenhoitaja voi tukea lapsen myönteistä oppimista?

Tervetuloa SuPerin webinaariin maanantaina 19. lokakuuta kello 12−13! Luennoitsijana on luokanopettaja Eliisa Leskisenoja, joka on tehnyt väitöstutkimuksen positiivisesta pedagogiikasta. Aihetta tarkastellaan toimintatapojen kautta.

Webinaarin tallenne julkaistaan myöhemmin SuPerin verkko-oppimisympäristössä.

Positiivinen pedagogiikka tuo myönteisen ja voimavaraperustaisen toimintakulttuurin, joka keskittyy jokaisesta lapsesta löytyviin vahvuuksiin ja kykyihin. Parhaassa tapauksessa positiivinen pedagogiikka alkaa varhaiskasvatuksessa ja ulottuu eri nivelvaiheiden ja kouluasteiden läpi aikuisiän kynnykselle saakka.

Lue lisää positiivisesta pedagogiikasta (eliisaleskisenoja.com).

Eliisa Leskisenoja
Eliisa Leskisenoja: ”Lempiviisauteni, What you focus on will grow (Kun suuntaat huomiosi hyviin asioihin, kasvatat niitä samalla), kiteyttää positiivisen pedagogiikan ydinsanoman ja suuntaa huomiomme siihen, mikä on toimivaa, toivottua ja tavoiteltavaa. Keskittyessämme elämässämme myönteisiin toimintatapoihin, positiivisiin ihmissuhteisiin ja onnistumisen kokemuksiin saamme niitä lisää.”

Liity SuPeriin!