19.7.2019

Terveisiä SuomiAreenalta!

SuPerin viikkoon SuomiAreenalla mahtui vakavaa asiaa, iloisia kohtaamisia ja auringonpaistetta.

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

Perjantaina kuvatulla videolla SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ja asiantuntija Sari Erkkilä summaavat viikon antia.

Ensilinjan auttajien henkinen kestävyys -keskustelu

Silja Paavola osallistui keskiviikkona Ensilinjan auttajien henkinen kestävyys -keskusteluun Porin paloasemalla.

Perjantain aihe on Ammatit katoavat, osaaminen ei.

SuPerin teltalla Silja Paavola, Arja Niittynen ja Jarkko Turunen.

Porilainen Jarkko Turunen kävi SuPerin teltalla jututtamassa Silja Paavolaa ja Arja Niittystä. Teltalla kyseltiin muun muassa ratkaisuja hoitajapulaan.

Tiina Merikanto

Mikä kansalaisia huolettaa potilasturvallisuudessa? Kuunnellaanko sinua riittävästi? Osallistutko omaa hoitoasi koskevaan päätöksentekoon?  Luotatko siihen, että saat ammattitaitoista apua, kun sitä tarvitset?

Torstain Hoidossa − oletko turvassa? -keskustelussa tuli moneen kertaan sanotuksi, että vanhuksia on liian pitkään kotihoidossa.

Pääsenkö hoitoon?

Ylen sote-asiantuntijatoimittaja Tiina Merikanto totesi, että väestön ikääntymisen vuoksi laitospaikkoja pitää lisätä, jos meinataan säilyttää edes nykytilanne.

Hoidossa − oletko turvassa? -keskustelu: Ermo Haavisto, Eero Hirvensalo, Marina Kinnunen, Salla Seppänen ja Osmo Soininvaara.

Keskustelemassa olivat Satakunnan sairaanhoitopiirin johtaja Ermo Haavisto, ylilääkäri Eero Hirvensalo, Vaasan sairaanhoitopiirin johtaja Marina Kinnunen, koulutusvastuujohtaja Salla Seppänen sekä tietokirjailija Osmo Soininvaara.

On 30 vuotta tiedetty, että tulee hirveä hoitajapula. Me tarvitaan sellainen mitoitus, joka takaa sen, että ihmiset voivat tehdä työnsä kunnolla. Jos on huono palkka ja ikävät työolot, se ei ole kilpailukykyinen vaihtoehto. Sitten kun olen siinä iässä, toivon että hoitaja on tyytyväinen, sillä silloin hän hoitaa minut paremmin, Soininvaara sanoi.

Silja Paavola ym. järjestäjät

Keskustelun järjestävät Potilasvakuutuskeskus, Satakunnan sairaanhoitopiiri, Suomen Haavanhoitoyhdistys, Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ja Suomen Potilasturvallisuusyhdistys.

Porin Kaupungintalon pihan yleisöä.

Porin Kaupungintalon piha oli tupaten täynnä yleisöä, jota kiinnosti painava puhe potilasturvallisuudesta.

Jos et päässyt mukaan, voit katsoa keskustelun tallenteena mtv-palvelusta.

SuPer kiittää! SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, toiminnanjohtaja Arja Niittynen ja asiantuntija Sari Erkkilä tapasivat kansalaisia Porin torilla.