15.11.2017

Turvaa perheesi ikävissäkin tilanteissa – hyödynnä henkivakuutuksen jäsenetu

Perheenjäsenen menetys tuo surun lisäksi mukanaan taloudellisia menetyksiä. Puolison kuollessa yhtiövastikkeet, vuokrat, asuntolainan lyhennykset ja lasten harrastukset jäävät yksin toisen maksettavaksi. Henkivakuutus antaa turvaa silloin, kun toinen perheen elättäjistä menehtyy.

Kalevan teettämän tutkimuksen mukaan peräti 73 % naisista arvelee, ettei pystyisi huolehtimaan perheensä menoista yksin. Hyvin usein tilanne on kuitenkin se, ettei perheen kummallakaan aikuisella ole turvaa pahimman varalle, mikä tarkoittaa asioiden uudelleen järjestelyä ja totutusta elintasosta luopumista niin jäljelle jäävän puolison kuin lastenkin osalta.

Henkivakuutus antaa turvaa

Henkivakuutus antaa turvaa silloin, kun toinen perheen elättäjistä menehtyy: se on turva sairauksien ja tapaturmien varalle. Henkivakuutus auttaa selviytymään taloudellisesti, sillä itse kuolemaan liittyy yllättäviä kuluja. Vakuutus antaa turvaa esimerkiksi velkojen poismaksamiseen, perintöverojen maksamiseen sekä hautauskuluista aiheutuneisiin maksuihin. Ja mikä tärkeintä, elämästä aiheutuvien kulujen hoitamiseen.

SuPerin jäsenenä saat Primus-edut

SuPerin jäsenenä sinä ja perheesi olette oikeutettuja merkittäviin henkivakuutuksen jäsenetuihin. Saat henkivakuutuksen 62 % normaalihintaa edullisemmin.

Esimerkiksi kun 42-vuotias nainen ja hänen 45-vuotias puolisonsa ottavat henkivakuutuksen 100 000 euron turvasummalla, kahden hengen pariturva maksaa alle 20 euroa kuukaudessa. On hyvä, että turva kattaa vähintään kotitalouden velat, vuosiansiot sekä 20 000 euroa kutakin elätettävää lasta kohden. Suuriin riskeihin voi siis varautua varsin pienellä summalla.

Kun otat henkivakuutuksen, hintojen vertailu kannattaa, sillä säästöjä tulee reilusti, jos valitsee esim. SuPerin jäsenille oikeutetun vakuutuksen, jonka Vakuutus- ja rahoitusneuvonta FINE on useana vuonna puolueettomasti todennut Suomen edullisimmaksi (viimeisin hintavertailu 9/2016 alla). Vertailussa Kalevan myöntämä henkivakuutus SuPerin jäsenelle on vielä esimerkkilaskelmaa selkeästi edullisempi, sillä alennusprosentit riippuvat järjestöstä.

Henkivakuutuksen edunsaajaksi kannattaa määrätä henkilö, jolle aiheutuisi suurin taloudellinen turvattomuus tilanteesta. Jos saajina ovat omaiset tai puoliso ja lapset, maksetaan puolet korvauksesta aviopuolisolle ja puolet lapsille. On erityisen tärkeää muistaa pitää määräykset henkivakuutuksen edunsaajista ajan tasalla.

Tutustu muun muassa edunsaajavinkkeihin ja laske oman henkivakuutuksesi hinta kätevästi osoitteessa henkivakuutuskuntoon.fi

Primus-vakuutukset myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva. Kaleva on perustettu jo vuonna 1874 ja on Suomen vakavaraisimpia vakuutusyhtiöitä.