28.3.2019

Meillä kaikilla on oikeus hyvään saattohoitoon

Arvokas elämä loppuun saakka

Meillä kaikilla on oikeus hyvään saattohoitoon.

Suomi on hyvä ja tasa-arvoinen paikka syntyä, mutta ei kuolla. Elämän alun tasapuolisuudesta kertoo äitiyspakkaus, joka antaa kaikille syntyville vauvoille ja heidän perheilleen perustarvikkeet elämän ensi metreille asuinpaikasta ja varallisuudesta riippumatta.

Elämän loppuvaiheesta kokonaisvaltainen ja tasa-arvoinen yhteiskunnan tuki puuttuu. Saattohoitoon pääsyssä on alueellisia eroja ja resursseja ei ole riittävästi. Näin ei kuitenkaan kuuluisi olla, vaan meillä kaikilla on oikeus hyvään saattohoitoon.

Saattohoitokampanjassa ovat mukana Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin lisäksi Suomen Lääkäriliitto ry, Tehy ry, Suomen Terveydenhoitajaliitto ry, Akavan sairaanhoitajat ja Taja ry sekä Suomen sairaanhoitajaliitto ry.

Kampanjalla on kuusi tavoitetta: hyvän saattohoidon elementit. Pyrkimyksenä on herättää niiden kautta keskustelua ja sen avulla parantaa saattohoidon tilaa ja saatavuutta koko maassa.

Tutustu kampanjaan ja ota osaa keskusteluun