4.4.2016

Hoitajariipus-kyselyiden vastaukset

• Mitä toivot omalta ammattiosastoltasi? Yhteistä tekemistä, vaikeista ja iloisistakin asioista puhumista, aktiivista tiedottamista. Vastauksista löytyi myös kiitoksia oman ammattiosaston aktiivisesta toiminnasta. Kaulakoru arvottiin Tampereelle.

• Millainen on SuPer-hoitaja? Vastauksissa korostettiin ihmisläheisyyttä, läsnäoloa, ystävällisyyttä ja ammattitaitoa. Moni muistutti myös pitämään huolta omasta jaksamisesta ja olemaan oma persoonallinen itsensä myös työssä. Lasinen hoitajariipus arvottiin Sotkamoon. Voit lukea kaikki vastaukset täältä.

• Mikä on SuPerissa parasta? Vastauksia tuli reilusti yli 300 ja vastauksista näkyi, että superilaisten me-henki ja toimiva edunvalvonta ovat SuPerin ykkösjuttuja. Kiitosta sai myös monipuolinen SuPer-lehti, jäsenillat ja koulutukset. Arvontavoitto meni Kuopioon. Kaikki vastaukset pääset lukemaan täältä.

• Mikä on lähihoitajuudessa parasta? Monipuolinen tehtävänkuva, erilaiset asiakkaat ja ihmisten kohtaaminen saavat lähihoitajan pitämään työstään. Lasinen hoitajariipus arvottiin Keuruulle. Kaikki vastaukset pääset lukemaan täältä.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on keskittynyt sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ja aloille opiskelevien edunvalvontaan. Noin 80 % SuPerin jäsenistä on lähihoitajatutkinnon suorittaneita.