18.4.2024

SuPerin puheenjohtajaehdokkaat kiertävät tapaamassa jäseniä ympäri Suomen

SuPerin puheenjohtaja- ja varapuheenjohtaehdokkaita pääsee tapaamaan maalis-toukokuussa järjestettävissä tapahtumissa sekä verkossa että paikan päällä. Seuraavat webinaarit järjestetään tiistaina 23.4. ja torstaina 2.5. Webinaareihin ehtii ilmoittautua Oma SuPerissa tapahtumapäivään klo 15 mennessä.

SuPerin uudeksi puheenjohtajaksi ovat ehdolla Anne Heiskanen, Päivi Inberg ja Harri Järvelin. Uudeksi varapuheenjohtajaksi on ehdolla Hanna Jokinen.

Turku 8.4.

SuPer puheenjohtajaehdokkaiden ensimmäinen yhteinen jäsenilta järjestettiin Turussa. Illan avasi SuPerin liittohallituksen jäsen Jaana Dalén ja ehdokkaiden haastattelusta vastasi toiminnanjohtaja Tanu Heikkinen.

Superilaiset kysyivät ehdokkailta muun muassa miten hyvin he ovat perillä lähihoitajan työstä tänä päivänä, erikoissairaanhoidon roolista liiton toiminnassa, nuorten toiminnasta ja hallituksen suunnittelemien työelämän heikennysten vaikutuksista liiton toimintaan.

Tampere 9.4.

Tampereen puheenjohtajaehdokkaiden jäsentapahtuma järjestettiin 9.4. Paikalla olleet superilaiset esittivät ehdokkaille todella paljon kysymyksiä, mm. jäsenhankinnasta, erikoissairaanhoidon roolista, nuorten toiminnasta, johtamisesta ja yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta.

Myös illan juontajana toiminut SuPerin toiminnanjohtaja Tanu Heikkinen esitti omat kysymyksensä. Hän tiedusteli mm. ehdokkaiden suosikkikirjaa ja haastoi heitä kuvaamaan yhdellä sanalla mitä SuPer on tulevaisuudessa. Liittohallitusta edusti jäsen Katja Kinnunen.

Helsinki 10.4.

Paikalle tulleita superilaisia pohditutti monet ajankohtaiset aiheet, kuten hallituksen suunnitelmat vientivetoisesta työmarkkinamallista, paikallisen sopimisen lisäämisestä sekä hoitajamitoituksen höllentämisestä. Muita aiheita olivat mm. varhaiskasvatus, SuPer-Opot ja ammattiosastojen rooli.

Puheenjohtajaehdokkailta myös kysyttiin, miten he näkivät SuPerin roolin yhteiskunnallisena vaikuttajana. Ehdokkaat korostivat SuPerin perinteistä roolia luotettavan tiedon välittäjänä. He korostivat verkostojen luomisen ja ylläpitämisen keskeisyyttä, sekä liiton asiantuntijoiden tekemän taustoittavan työn tärkeyttä.

Iltaa emännöi SuPerin liittohallituksen jäsen Päivi Salmén-Gren ja juontajana toimi toiminnanjohtaja Tanu Heikkinen.

Kuopio 15.4.

SuPerin puheenjohtajakiertueen toinen viikko alkoi eilen 15.4. Kuopion Hotel Puijonsarvessa. Moni ajankohtainen aihe, mm. paikallinen sopiminen, puhutti Kuopiossa. Jäsenet kysyivät puheenjohtajaehdokkaiden tavoitteista lyhyellä ja pitkällä aikavälillä. Lisäksi tiedusteltiin ehdokkaiden paineensietokykyä!

Illan juontajana toimi SuPerin kehittämisjohtaja Jussi Salo. Liittohallitusta edusti jäsen Marja Kiljunen.

Oulu 16.4.

Oulun jäsentapahtumassa SuPerin puheenjohtajaehdokkaita odotti aktiivinen ja innostunut yleisö. Kysymyksiä ehdokkaille tuli osallistujilta laidasta laitaan mm. hoitajamitoituksesta, SuPerin toiminnan kehittämisestä, jäsenhankinnasta ja nuorten jäsenten mukaan ottamisesta.

Tunnelma oli iloinen, reipas ja rento, raportoi paikalla ollut SuPerin edunvalvontajohtaja Anne Sainila-Vaarno, joskin tuore uutinen hallituksen päätöksestä laskea ympärivuorokautisen vanhustenhoidon hoitajamitoitusta kuohutti jäsenistöä. Liittohallituksen edustajana toimi jäsen Mervi Lesonen.

Rovaniemi 17.4.

Puheenjohtajaehdokkaiden Suomen-kiertue on nyt pulkassa, kun kuudes ja viimeinen jäsentapahtuma tuli onnellisesti finaaliin Rovaniemellä. Illan aikana keskusteltiin mm. ammattiosastojen merkityksestä, superilaisuudesta sekä ehdokkaiden paineensietokyvystä, verkostoista ja neuvottelukokemuksesta. Puhetta ohjasi SuPerin kehitysjohtaja Jussi Salo.

Lue myös puheenjohtajaehdokkaiden yhteisestä webinaarista, joka järjestettiin 20.3.: SuPerin puheenjohtajaehdokkaat esittäytyivät ensimmäisessä yhteistapahtumassa – Monipuolista keskustelua sotesta ja ajankohtaisesta työmarkkinatilanteesta