21.3.2024

SuPerin puheenjohtajaehdokkaat esittäytyivät ensimmäisessä yhteistapahtumassa

SuPerin puheenjohtajakiertue sai eilen illalla näyttävän aloituksen, kun puheenjohtajaehdokkaat Anne Heiskanen, Päivi Inberg ja Harri Järvelin, sekä varapuheenjohtajaehdokas Hanna Jokinen esittäytyivät liiton jäsenille webinaarissa.

Sosiaali- ja terveysasioihin perehtynyt toimittaja Tiina Merikanto toimi illan juontajana ja ohjasi keskustelun mm. suomalaisen sote-järjestelmän, vanhustenhoidon ja hyvinvointialueiden haasteisiin sekä ajankohtaiseen työmarkkinatilanteeseen.

Illan avanneeseen kysymykseen hoitajapulasta ehdokkaat nostivat esille käsillä olevan työelämän muutoksen. Alalle valmistunut ja urapolullansa jo vakaasti kulkeva nk. milleniaali-sukupolvi arvostaa omaa aikaansa sekä mahdollisuuksia vaikuttaa omaan työhönsä ja työvuoroihinsa. Nykyhoitaja tuntee osaamisensa monipuolisuuden, joten työnantajan pitää pystyä vastaamaan työtekijäpulan haasteisiin. Työnantajaorganisaation arvojen tulee olla kohdallaan.

Illan päätteeksi esitetty jäsenkysymys SuPerin alueellisesta toiminnasta sai ehdokkaat pohdiskelevalle tuulelle. Liiton yli 200 ammattiosaston haasteet ja tarpeet eroavat toisistaan, joten myös tuen tulee olla kohdistettu oikein. Vastavuoroisuus alueellisten ja valtakunnallisten toimijoiden välillä on elintärkeää. SuPerin jalkautumiset oppilaitos- ja varhaiskasvatuksen kiertueiden sekä puheenjohtajan jäseniltojen muodossa saivat kiitosta.

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

Puheenjohtajaehdokkailla tiedossa kiireinen kevät

Puheenjohtajaehdokkaat jalkautuvat pääsiäisen jälkeen jäseniltoihin eri puolille Suomea. Viikolla 15 aloitetaan Turusta, Tampereelta ja Helsingistä, ja viikolla 16 vuorossa on Kuopio, Oulu ja Rovaniemi. Tämän jälkeen ehdokkaat palaavat takaisin studioon ja kiertue päättyy kahteen webinaariin, 23.4. ja vapun jälkeen 2.5. Ilmoittautuminen kaikkiin tapahtumiin on käynnissä juuri nyt Oma SuPerissa.

SuPerin tuleva puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä edustajiston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja valitaan liittokokouksessa 29.–30.5.2024 Helsingissä. Puheenjohtajiston valinnan tekevät jäsenten valitsemat liittokokousedustajat, joiden äänestys alkoi eilen 20.3. ja jatkuu 8.4. saakka.

superliitto.fi/liittokokous