Jäsenmaksun perintävaltakirja

Jäsenmaksun perintä suoraan palkasta on yleisin ja helpoin tapa hoitaa jäsenmaksut. Kun toimitat jäsenmaksun perintävaltakirjan työnantajalle (palkkahallintoon), aloittaa työnantaja jäsenmaksujen perimisen palkasta ja tilittää ne eteenpäin liitolle. Näin sinun ei itse tarvitse muusta huolehtia kuin siitä, että tarkistat palkkalaskelmastasi, että jäsenmaksu on peritty. Muista tarkistaa asia aina aika ajoin ja kun vaihdat työnantajaa, muista tehdä uusi valtakirja uudelle työnantajalle.

Jos työnantajia on useita, jäsenmaksun perintävaltakirja on tehtävä jokaiselle työnantajalle erikseen.

Kun haluat, että jäsenmaksut pidätetään palkastasi, sinun tulee tehdä perintävaltakirja työnantajallesi. Tee näin:

1. Avaa valtakirjalomake tästä ja täytä siihen tietosi.
  2. Tallenna (lataa) täytetty lomake pdf-muotoisena ja lähetä se sähköpostitse työnantajan palkkahallinnolle.
  3. Allekirjoitusta ei tarvita, jos toimitat lomakkeen henkilökohtaisesta sähköpostistasi salattuna.

Työnantaja tai sen palkkahallinto toimittaa jäsenmaksun perintätiedon liitolle. Jäsenmaksujen perintä alkaa yleensä seuraavan kalenterikuukauden alusta, riippuen työnantajan palkanmaksujaksoista ja/tai sovitusta perinnän alkamispäivästä.

Paperinen lomake

Voit halutessasi myös tulostaa pdf-muotoisen valtakirjalomakkeen tai jos haluat tilata useamman kappaleen paperisia liittymis-/valtakirjalomakkeita, voit tehdä tilauksen alla olevalla lomakkeella.

SuPerin jäsenyys

Huomioi, että pelkällä valtakirjalomakkeella ei voi liittyä jäseneksi. Jos sinulla ei ole voimassa olevaa jäsenyyttä, täytä ensin liittymislomake