13.9.2023

17.9. vietetään Maailman potilasturvallisuuspäivää teemalla osallisuus

Maailman terveysjärjestö WHO on julistanut syyskuun 17. päivän maailman potilasturvallisuuden päiväksi. Suomessa päivää vietetään asiakas- ja potilasturvallisuuden päivänä. Tänä vuonna teemana on osallisuus.

Teemapäivällä halutaan nostaa esille asiakkaiden, potilaiden ja läheisten merkityksellinen rooli asiakas- ja potilasturvallisuudessa. Asiakkaiden ja potilaiden ääni kuuluville!

Maailman potilasturvallisuuspäivää juhlistetaan valaisemalla rakennuksia – kuten sairaaloita, kaupungintaloja sekä erilaisia maamerkkejä – oranssilla valaistuksella. SuPer osallistuu rakennuksen valaisemiseen myös tänä vuonna.

Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus: Maailman potilasturvallisuuspäivä 17.9.2023 - Asiakas- ja potilasturvallisuuskeskus (asiakasjapotilasturvallisuuskeskus.fi)

Turvallinen lääkehoito: Lähihoitaja on lääkehoidon osaaja - SuPer (superliitto.fi)

Tänä vuonna päivitetty SuPerin potilas- ja asiakasturvallisuuden opas: Potilas- ja asiakasturvallisuuden opas 2023 - SuPer (superliitto.fi)

SuPerin kannanottoja:

SuPer potilasturvallisuuspäivänä 17.9.2023: Vaaratapahtumailmoituksen tekeminen on meidän kaikkien asia - SuPer (superliitto.fi)

SuPerin Paavola: Asiakas- ja potilasturvallisuuden edellytys on, että hoitoalalla työskentelee jatkossakin koulutettuja ammattihenkilöitä - SuPer (superliitto.fi)

SuPerin Paavola: Hyvä työturvallisuus suojaa myös potilaita ja asiakkaita - SuPer (superliitto.fi

Videolla SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ja asiantuntija Elina Ottela kertovat, miten SuPer on mukana päivässä.

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.