Ändringar i SuPers telefonservice från början av 2026
SuPers tider för telefonservice ändras från och med den 1 januari 2026. Du kan fortsätta att sköta dina ärenden tryggt och smidigt via de elektroniska kanalerna, precis som tidigare.
Från och med den 1 januari 2026 är SuPers telefonservice öppen måndag–torsdag kl. 9–13.
Anställningsärenden
Telefonservice för anställningsärenden: 09 2727 9160, måndag–torsdag kl. 9–13.
- Ditt anställningsärende kan till exempel gälla lön, arbetstid, semester, uppsägning, permittering, sjukledighet eller arbetarskydd.
- Om det finns en förtroenderepresentant eller förtroendeman på din arbetsplats, vänligen kontakta hen innan du tar kontakt med SuPer.
- Telefonjouren är undantagsvis stängd: 1.1, 6.1, 26.1, 2.4, 6.4 och 14.5.
- Du kan också kontakta oss elektroniskt antingen via ett elektroniskt formulär eller ett krypterat e-postmeddelande.
Medlemsärenden
Telefonservice för medlemsärenden: 09 2727 9140, måndag–torsdag kl. 9–13.
- Medlemsärenden omfattar till exempel uppdatering av person-, medlems- eller arbetsplatsuppgifter, ansökan om medlemskap samt medlemsavgifter.
- Du kan enkelt kontrollera och uppdatera dina medlemsuppgifter i den elektroniska tjänsten Oma SuPer eller kontakta oss i medlemsärenden via ett krypterat e-postmeddelande.
Ärenden som gäller arbetslöshetsskydd och kassamedlemskap
Om ditt ärende gäller arbetslöshetsskydd eller medlemskap i arbetslöshetskassan, till exempel arbetslöshet, ansökan om arbetslöshetsdagpenning eller anslutning till kassan, vänligen kontakta Super työttömyyskassa.
Mer om ämnet
Ärendehantering i tjänsten Oma SuPer