Hyppää sisältöön

Asioi sähköisesti Oma SuPer -palvelussa

Oma SuPer on sähköinen asiointikanava, joka on tarkoitettu jäsenen henkilökohtaiseen asiointiin ja jäsenyyden hoitoon. Oma SuPeriin kirjaudutaan pankkitunnistautumisen tai mobiilivarmenteen avulla.  

Oma SuPerissa voit muun muassa:

  • Päivittää yhteystietosi.
  • Tarkistaa ja päivittää työsuhdetietojasi ja ladata jäsenmaksun perintävaltakirjan.
  • Maksaa ja tarkastella jäsenmaksuja.
  • Hakea jäsenmaksuvapautusta palkattomalle ajalle.
  • Ilmoittaa jäsenmaksuihin vaikuttavista muutoksista.
  • Tarkistaa oman ammattiosastosi ja luottamushenkilöidesi yhteystiedot.

SuPer Tilaisuudet -osiosta löydät ja ilmoittaudut SuPerin tarjoamiin koulutuksiin ja tilaisuuksiin.

Aktiivin SuPer -palvelu on tarkoitettu toimijan, kuten luottamusmiehen ja puheenjohtajan, luottamustehtävän tueksi. Palvelussa on muun muassa tehtävän hoidossa tarvittavia listauksia, tilastoja ja uutisia.

Ongelmia kirjautumisessa jäsensivuille ja Oma SuPeriin? Toimi näin! 

1.  Tarkista syöttämäsi tiedot 

Varmista, että olet valinnut oikean pankin ja syöttänyt verkkopankkitunnukset oikein. Tarkista myös, että käytät ajantasaista tunnistautumistapaa (esim. avainlukulistaa, mobiilivarmennetta tai pankin tunnistautumissovellusta). 

2.  Kokeile toista laitetta tai selainta 

Jos kirjautuminen ei onnistu, kokeile käyttää toista laitetta, päivittää sivu tai vaihtaa selainta. 

3. Tarkista verkkoyhteys ja pankin palvelut 

Varmista, että Internet-yhteytesi toimii. Tarkista myös pankkisi verkkosivuilta tai asiakaspalvelusta, onko tunnistautumispalvelussa häiriöitä. 

4.  Tyhjennä selaimen välimuisti ja evästeet 

Jos kirjautuminen ei vieläkään onnistu, kokeile tyhjentää selaimesi välimuisti ja evästeet. 

5. Ota yhteyttä 

Jos ongelma jatkuu, ole yhteydessä SuPeriin: it-tuki@superliitto.fi tai pankkisi asiakaspalveluun saadaksesi lisäohjeita. 

Ohjeita välimuistin tyhjennykseen

Jos asioit yleisellä päätteellä esimerkiksi kirjastossa, tyhjennä selaimesi välimuisti käytön jälkeen. Näin varmistat, etteivät luottamukselliset tietosi jää selaimen välimuistiin.  Selaimen välimuistin tyhjentäminen voi auttaa myös silloin, jos kirjautuminen palveluun ei onnistu tai sivusto ei toimi odotetusti.

Microsoft Edge:
Microsoft Edgen selaushistorian tarkasteleminen ja poistaminen – Microsoft-tuki

Chrome:
Välimuistin ja evästeiden poistaminen – Tietokone – Google-tili Ohjeet

Firefox:
Firefoxin välimuistin tyhjentäminen | Firefox -tuki

Jos haasteita on edelleen näiden toimenpiteiden jälkeen, kannattaa kirjautumista kokeilla toisella laitteella/tietokoneella.