26.5.2024

Terveyspalvelualan työehtosopimuksen (TPTES) neuvottelut 2024

Lakkovaroitukset 27.5.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) toimeenpanee kaksi uutta yhden vuorokauden lakkoa tiistaina 11.6.2024 klo 00.01–23.59 ja torstaina 13.6.2024 klo 00.01–23.59 kuvantamisessa tehtävässä työssä.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) toimeenpanee kaksi uutta yhden vuorokauden lakkoa keskiviikkona 12.6.2024 klo 00.01–23.59 ja perjantaina 14.6.2024 klo 00.01–23.59 laboratoriossa tehtävässä työssä (kuten laboratoriotutkimukset, mukaan lukien näytteenotto ja/tai niiden analysointi).

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto sekä tilapäisen siirron kielto 27.5.–10.6.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) on julistanut lisää työtaistelutoimia Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluiden tueksi. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto sekä tilapäisen siirron kielto alkavat maanantaina 27.5.2024 klo 15.00 ja päättyvät maanantaina 10.6.2024 klo 15.00, ja koskevat kaikkia SuPerin jäseniä.

Lue tarkemmat tiedot ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta sekä tilapäisen siirron kiellosta alta.

Lue tiedote 27.5.: SuPer, Tehy ja Erto: Yksityiselle terveyspalvelualalle uusia lakkovaroituksia sekä ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Sovittelu 26.5.

Terveyspalvelualan neuvotteluita on käyty valtakunnansovittelijan johdolla koko viikonloppu. Sovittelu on kuitenkin tältä erää päättynyt, koska osapuolten näkemykset ovat edelleen niin kaukana toisistaan, ettei neuvotteluratkaisua ole ollut mahdollista saavuttaa. Valtakunnansovittelijalla ei myöskään ole ollut edellytyksiä antaa sovintoehdotusta. Tämä tarkoittaa, että suunnitellut työtaistelutoimet todennäköisesti toteutuvat.

Lakkovaroitukset 15.5.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) toimeenpanee yhden vuorokauden lakon torstaina 30.5.2024 klo 00.01–23.59 kuvantamisessa tehtävässä työssä.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) toimeenpanee yhden vuorokauden lakon perjantaina 31.5.2024 klo 00.01–23.59 laboratoriossa tehtävässä työssä (kuten laboratoriotutkimukset, mukaan lukien näytteenotto ja/tai niiden analysointi).

Lue tiedote 15.5.: SuPer, Tehy ja Erto: Yksityiselle terveyspalvelualalle uusia lakkovaroituksia

Lakkovaroitus 14.5.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) on antanut 14.5. uuden lakkovaroituksen, joka kohdistuu laboratoriossa tehtävään työhön keskiviikkona 29.5.2024 klo 00.01–23.59.

Hakusaarto ja keikkailukielto 14.–31.5.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) on julistanut kaksiviikkoisen hakusaarron ja keikkailukiellon määräajaksi TPTESin lakkokohteisiin koskien kaikkia SuPerin jäseniä. Hakusaarto ja keikkailukielto alkavat 14.5.2024 klo 13.00 ja päättyvät 31.5.2024 klo 23.59.

Lue tarkemmat tiedot hakusaarrosta ja keikkailukiellosta alta.

Lue tiedote 14.5.: SuPer, Tehy ja Erto: Yksityiselle terveyspalvelualalle lakkovaroitus, keikkailukielto ja hakusaarto

Sovittelu alkoi 14.5.

Terveyspalvelualan työriidan sovittelu on käynnistynyt. Valtakunnansovittelija tiedottaa sovitteluista.

Lakkovaroitus 13.5.

Sote ry (SuPer, Tehy ja Erto) on antanut 13.5.2024 lakkovaroituksen alla listattujen yritysten kuvantamisessa tehtävään työhön. Lakko kestää yhden vuorokauden tiistaina 28.5.2024 klo 00.01–23.59 välisenä aikana.

Lue tiedote 13.5.: SuPer, Tehy ja Erto: Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut eivät etene – lakkovaroitus kuvantamisessa tehtävään työhön

TPTES neuvottelut alkoivat 1.3.2024

Katso lisää

Lisätietoa:

TPTES: lakko-ohjeet

TPTES: Ylityö- ja vuoronvaihtokielto

Usein kysyttyä lakosta (TPTES)

Tilapäisen siirron kielto: Mitä se tarkoittaa?