SuPer osallistuu ammattiliittojen yhteiseen ”Me teimme sen” -kampanjaan
”Me teimme sen” on 24 ammattiliiton yhteistyönä toteuttama ja liittojen järjestäytymistä edistävä mainoskampanja. Kampanja näkyy suurten kaupunkien katukuvassa kesäkuun kahdella ensimmäisellä viikolla.

Kampanjan päätarkoitus on tehdä näkyväksi ammattiliittojen tekemää, helposti näkymättömäksi jäävää työtä. Liitot sopivat palkankorotuksien lisäksi myös monesta muusta koko yhteiskuntaa koskettavasta teemasta kuten työn ja vapaa-ajan yhteensovittamisesta. Ammattiliittojen työn ansiota on moni muukin yhteiskunnallinen hyvä, kuten esimerkiksi perhevapaisiin liittyvät kysymykset, joissa tapahtui monella alalla edistystä keväällä.
Kampanja muistuttaa, että järjestäytymisellä on suuri yhteiskunnallinen merkitys. Mitään yleistä linjaa ei olisi ilman liittoja. Liiton jäsenmaksu on sijoitus omaan ja muiden oikeudenmukaiseen palkkaan.
”Yksin voidaan pyytää, mutta joukolla saadaan.”
Päivi Inberg
SuPerin puheenjohtaja Päivi Inberg kommentoi kampanjaa tuoreeltaan Demokraatti-lehdelle:
– Olen erittäin ylpeä siitä, että kampanjaan meitä pyydettiin ja olen ylpeä siitä, että SuPer on mukana. Uskon yhteistyön voimaan ja yhteiseen näkyvyyteen. Se näyttää niille, jotka pohtivat liittoon liittymistä, että joukossa on voimaa. Yksin voidaan pyytää, mutta joukolla saadaan.