Eduskuntavaalit 2019

SuPerin tavoitteet eduskuntavaaleihin: sosiaali-, terveys- ja varhaiskasvatuspalvelut on turvattava jatkossakin

Tulevaisuus turvataan nyt

Hyvinvointiyhteiskunnan yksi tärkeimmistä mittareista on tapa, jolla se kohtelee sairaita, vanhuksia ja lapsia. Suomalainen hyvinvointi on rakennettu koko kansan yhteisillä ponnisteluilla ja sotien jälkeinen kehitys maassamme on ollut huikea menestystarina.

Suomi on monissa kansainvälisissä tutkimuksissa ja eri mittareilla arvioiden valittu yhdeksi maailman parhaimmaksi paikaksi elää. Suomen tarina on poikkeuksellinen, eikä se ole syntynyt vahingossa. Täällä on tehty oikeita ratkaisuja ja ne ovat antaneet hyvän kasvupohjan hyvinvointivaltion syntymiselle.

SuPerin tavoitteet: sosiaali-, terveys- ja varhaiskasvatuspalvelut on turvattava jatkossakin

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer haluaa olla mukana vaikuttamassa siihen, että Suomi säilyy sellaisena hyvinvointivaltiona, jossa voidaan kokea turvallisuutta ja onnellisuutta. Haluamme, että Suomi on hyvä maa elää ja asua myös jatkossa.

SuPerin eduskuntavaalitavoitteissa on nostettu esiin asioita, joita pidämme tärkeinä eduskuntavaalikeskusteluissa ja tulevassa hallitusohjelmassa. Nämä asiat, muun muassa sosiaali-, terveys- ja varhaiskasvatuspalvelujen turvaaminen, ovat tärkeitä superilaisille: niiden varaan Suomen hyvinvointi on rakennettu menneinä vuosikymmeninä ja niitä tarvitaan myös jatkossa.

Hyvinvointi voidaan turvata oikeilla ja hyvillä päätöksillä!

SuPerin eduskuntavaalitavoitteet:

Tutustu myös:

Muista äänestää vaaleissa!

Eduskuntavaalit järjestetään sunnuntaina 14. huhtikuuta 2019. Ennakkoon voi äänestää 3.- 9. huhtikuuta 2019.

Vaaleissa valitaan 200 kansanedustajaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Eduskuntavaaleissa saa äänestää jokainen Suomen kansalainen, joka viimeistään vaalipäivänä täyttää 18 vuotta.

Käytä äänioikeuttasi. Vain äänestämällä voit vaikuttaa.