22.1.2024

SuPer ilmoittaa tiistaina tulevista työtaistelutoimista

SuPerin liittohallitus on antanut puheenjohtajalle valtuudet päättää tulevista työtaistelutoimistaan koskien hallitusohjelman työelämäheikennyksiä. SuPer tiedottaa asiasta tiistaina 23. tammikuuta.

Hallitusohjelmassa on useita heikennystavoitteita, jotka kohdistuvat voimakkaimmin naisvaltaisille aloille ja julkiselle sektorille. Toimet heikentävät sopimusvapautta, työelämän houkuttelevuutta sekä työntekijöiden toimeentuloa ja työhyvinvointia. - Muutenkin kriisissä olevat hoitoala tulisi kärsimään hallituksen suunnitelmista, SuPerin puheenjohtaja Paavola toteaa.

Paavola muistuttaa, että hallitusohjelmassa oleva vientivetoinen malli polkisi työntekijöiden oikeuksia eikä sitä saa tapahtua Suomen kaltaisessa hyvinvointi- ja oikeusvaltiossa. Koulutetun henkilöstön saatavuutta parannetaan kehittämällä vetovoimatekijöitä, ei polkemalla työntekijöiden oikeuksia.

SuPeriin kuuluu noin 85 000 sosiaali- ja terveysalan sekä kasvatusalan koulutettua ammattilaista, jotka työskentelevät julkisella ja yksityisellä sektorilla.

Lisätiedot:

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola, 050 527 5085