Oppilaitosyhteistyö ja SuPer-Opot

SuPer-Opo-logo

SuPer-Opot ovat superilaisia opiskelijavastaavia, jotka kiertävät oppilaitoksissa kertomassa omasta työstään ja toiminnastamme.

SuPer-Opot ovat koulutukseltaan lähihoitajia, perushoitajia tai muun toisen asteen sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan tutkinnon suorittaneita hoito- ja hoivatyön ammattilaisia. He työskentelevät erilaisissa sosiaali- ja terveysalan työpaikoissa.

SuPer-Opot järjestävät tapahtumia opiskelijoille sekä luovuttavat SuPerin stipendin valmistumisjuhlassa. Opiskelijat saavat SuPer-Opoilta hyvät vinkit työssäoppimisjaksoille ja työelämään.

Pyydä SuPer-Opo vierailulleRyhmä SuPer-opoja

SuPer-Opot tulevat mielellään oppilaitoksiin vierailulle. Ammatti- ja järjestötietoustunnit ovat oppilaitokselle maksuttomia. Maalis-toukokuun aikana oppilaitosvierailut toteutetaan liiton toimistolta etäyhteyden välityksellä. Järjestötietoustunnin voit tilata tuttuun tapaan verkkolomakkeella.

Tuntien sisältö voidaan räätälöidä toiveiden mukaisesti huomioiden ovatko opiskelijat vasta aloittaneet opintonsa vai jo valmistumassa. Aihealueita SuPer-tietouden lisäksi ovat muun muassa opiskelijan/työntekijän oikeudet ja velvollisuudet, lähihoitajan monipuolinen työ ja ajankohtaiset ammatilliset asiat. SuPer-Opo kertoo käytännön kuulumiset suoraan työelämästä.

Tilaa järjestötietoustunti oppilaitokseen.

SuPer-Opon tiedot löydät oppilaitoksesi ilmoitustaululta. Voit myös kysyä SuPer-Opoista sähköpostitse opiskelijat@superliitto.fi

Palkitse valmistuva opiskelija SuPerin stipendillä

SuPer myöntää stipendejä jaettavaksi sosiaali- terveys- tai kasvatusalan perustutkinnosta valmistuville. Stipendit lähetetään oppilaitokselle ilmoitusta vastaan.

SuPerin stipendin myöntämiskriteerit: Valmistuva on työhönsä motivoitunut ja ammattiaan arvostava sekä yhteistyökykyinen ja sosiaalisen vastuunsa kantava.

Pyydä stipendi.