Oppilaitosyhteistyö ja SuPer-Opot

SuPer-Opot ovat superilaisia opiskelijavastaavia, jotka kiertävät oppilaitoksissa kertomassa omasta työstään ja superilaisesta toiminnasta.

SuPer-Opot ovat koulutukseltaan lähihoitajia, perushoitajia tai muun toisen asteen sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan tutkinnon suorittaneita hoito- ja hoivatyön ammattilaisia. He työskentelevät erilaisissa sosiaali- ja terveysalan työpaikoissa.

SuPer-Opot järjestävät tapahtumia opiskelijoille sekä luovuttavat SuPerin stipendin valmistumisjuhlassa. Opiskelijat saavat SuPer-Opoilta hyvät vinkit työssäoppimisjaksoille ja työelämään.

Pyydä SuPer-Opo vierailulle

SuPer-Opot tulevat mielellään oppilaitoksiin vierailulle. Ammatti- ja järjestötietoustunnit ovat oppilaitokselle maksuttomia.

Tuntien sisältö voidaan räätälöidä toiveiden mukaisesti huomioiden, ovatko opiskelijat vasta aloittaneet opintonsa vai jo valmistumassa. Aihealueita SuPer-tietouden lisäksi ovat muun muassa opiskelijan/työntekijän oikeudet ja velvollisuudet, lähihoitajan monipuolinen työ ja ajankohtaiset ammatilliset asiat. SuPer-Opo kertoo käytännön kuulumiset suoraan työelämästä.

Tilaa järjestötietoustunti oppilaitokseen tästä >>

SuPer-Opon tiedot löydät oppilaitoksesi ilmoitustaululta. Voit myös kysyä SuPer-Opoista sähköpostitse opiskelijat@superliitto.fi

Palkitse valmistuva opiskelija SuPerin stipendillä

SuPer myöntää stipendejä jaettavaksi sosiaali- terveys- tai kasvatusalan perustutkinnosta valmistuville. Stipendit lähetetään oppilaitokselle ilmoitusta vastaan.

SuPerin stipendin myöntämiskriteerit: Valmistuva on työhönsä motivoitunut ja ammattiaan arvostava sekä yhteistyökykyinen ja sosiaalisen vastuunsa kantava.

Pyydä stipendi tästä >>