Liity jäseneksi

Kun liityt jäseneksi SuPeriin, saat etujasi valvovan vahvan liiton, liittyessäsi työttömyyskassan jäseneksi työttömyysturvan sekä monipuoliset jäsenedut.

Voit liittyä monella tavalla: täytä tarvittavat tiedot verkkosivuilla sähköisesti tai tilaa liittymislomake kotiisi. Työpaikallasi voit liittyä yhdysjäsenen tai luottamusmiehen avustuksella. Muista liittyä myös työttömyyskassaan.

Lue myös usein kysytyt kysymykset liittymisestä

Liity jäseneksi tai yrittäjäjäseneksiLiity opiskelijajäsenestä varsinaiseksi jäseneksiLiity opiskelijajäseneksi

SuPerin varsinainen jäsen/yrittäjäjäsen

Voit liittyä varsinaiseksi jäseneksi, kun olet suorittanut vähintään toisen asteen tutkinnon sosiaali- terveys- tai kasvatusalalla. Jäseneksi hyväksytään myös alan ammatti- ja erikoisammattitutkinnon suorittaneet henkilöt. Superilaisia ammatteja ovat muun muassa lähihoitaja, perushoitaja, apuhoitaja, kodinhoitaja, vastaanotto- ja osastoavustaja, hoitaja sekä vanhustyön ja lastenhoidon eri ammatit.

Hae samalla myös Super työttömyyskassan jäsenyyttä. Siitä ei koidu sinulle lisäkuluja sillä kassan jäsenmaksu sisältyy liiton jäsenmaksuun.

Liity jäseneksi

Jäsenmaksu: 1,2 % bruttopalkasta/kk, esim. 2000 euron kuukausipalkasta jäsenmaksu on vain 24 euroa kuussa.
Yrittäjäjäsenen jäsenmaksu: 10 e/kk

Pidä jäsenmaksusi ja jäsentietosi aina ajan tasalla. Näin turvaat itsellesi jäsenedut, mukaan lukien liiton edunvalvonnalliset palvelut. Lisätietoa jäsenmaksusta »

Oletko sote-alan yrittäjä? Lue lisää SuPerin yrittäjäjäsenyydestä »
Jos olet vaihtamassa liittoa, lue tarkemmin täältä »

Työsuhteessa oleva opiskelija (esim. oppisopimusopiskelija): liity opiskelijajäseneksi

Valmistuva SuPerin opiskelijajäsen

Kun olet jo SuPerin opiskelijajäsen ja valmistumassa toisen asteen sosiaali-, terveys- tai kasvatussalan tutkintoon, päivitä tietosi ja liity SuPeriin varsinaiseksi jäseneksi. Opiskelijajäsenyys ei muutu automaattisesti varsinaiseksi jäsenyydeksi. Voit hakea varsinaista jäsenyyttä opintojesi loppuvaiheessa, silloin kun sinulla on tiedossa valmistumisajankohta. Saat turvaa työelämään, etujasi valvovan järjestön ja lukuisia jäsenetuja.

Valmistuva opiskelijajäsen, liity jäseneksi

Jos sinulla on ongelmia sähköisessä liittymisessä, täytä liittymislomake varsinaiseksi jäseneksi tästä.

SuPerin opiskelijajäsen

Opiskelijajäseneksi voit liittyä, jos opiskelet sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan tutkintoa etkä ole aiemmin ollut SuPerin jäsen. Tutkinto voi olla esimerkiksi lähihoitajan, lääkealan tai kasvatusalan perustutkinto tai ammatti- tai erikoisammattitutkinto. Opiskelumuotosi voi olla mikä tahansa: näyttötutkinto-, oppisopimus- tai työvoimapoliittinen koulutus.

Opiskelijajäsenyys on maksuton valmistumispäivään saakka. Jäsenyys ei velvoita sinua mihinkään.

Liity opiskelijajäseneksi

Jäsenmaksu: 0 €/kk

Liiton vaihto? Toimi näin, kun haluat vaihtaa liittoa »

Jos haluat erota liitosta, täytä sähköinen lomake »