Taitajakisat

Taitaja – ammattitaidon SM-kilpailu

Ammattitaidon SM-kisa Taitaja on Suomen suurin ammatillisen koulutuksen vuosittainen tapahtuma. Taitaja-kilpailuihin osallistuu joka vuosi noin 400 opiskelijaa.

Lähihoitajalaji

Lähihoitajalaji on ollut ensimmäisen kerran näytöslajina vuonna 2002 Imatralla. Vuonna 2003 lähihoitajalaji oli ensimmäisen kerran varsinaisena kilpailulajina. SuPer on ollut alusta alkaen mukana kehittämässä lähihoitajalajia. SuPerilla on edustaja lajiohjausryhmässä, ja superilaisia lähihoitajia on toiminut kilpailuissa tuomareina. Liitto tukee kilpailuja myös rahallisesti. Semifinaalien kautta finaaliin pääsee kahdeksan parasta kilpailijaa.

Taitaja2019-finaali järjestettiin Joensuussa. Onnittelemme Suomen mestaruuden voittanutta Helmi Ryynästä ja kaikkia finalisteja! Katso kisatunnelmia videolta:

Taitaja 2020 järjestetään 11.–14.5.2020 Jyväskylässä.

TaitajaPLUS

TaitajaPLUS-kilpailu on erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden ammattitaitokilpailu. Lähihoitajalaji oli ensimmäistä kertaa mukana vuonna 2017. Lähihoitajalajissa kilpaillaan pareittain.

EuroSkills 2018 Budapest

Lähihoitaja Aino Takala voitti pronssia EuroSkills-kilpailussa Budapestissa. Lue lisää tiedotteesta (skillsfinland.fi) ja katso alta Ainon fiilikset ennen kisaa:

Tutustu tarkemmin: