Taitajakisat

Taitaja – ammattitaidon SM-kilpailu

Ammattitaidon SM-kisa Taitaja on Suomen suurin ammatillisen koulutuksen vuosittainen tapahtuma. Taitaja-kilpailuihin osallistuu joka vuosi noin 400 opiskelijaa.

Lähihoitajalaji

Lähihoitajalaji on ollut ensimmäisen kerran näytöslajina vuonna 2002 Imatralla. Vuonna 2003 lähihoitajalaji oli ensimmäisen kerran varsinaisena kilpailulajina. SuPer on ollut alusta alkaen mukana kehittämässä lähihoitajalajia. SuPerilla on edustaja lajiohjausryhmässä, ja superilaisia lähihoitajia on toiminut kilpailuissa tuomareina. Liitto tukee kilpailuja myös rahallisesti. Semifinaalien kautta finaaliin pääsee kahdeksan parasta kilpailijaa.

TaitajaPLUS

TaitajaPLUS-kilpailu on erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden ammattitaitokilpailu. Lähihoitajalaji oli ensimmäistä kertaa mukana vuonna 2017. Lähihoitajalajissa kilpaillaan pareittain.

EuroSkills 2018 Budapest

Lähihoitaja Aino Takala osallistuu syyskuussa EuroSkills-kilpailuun. Lue Ainon esittely ja tiedot tapahtumasta (skillsfinland.fi-sivuilta) sekä euroskills2018.com-sivuilta.

Taitaja2019-finaali järjestetään Joensuussa 21.–23.5.2019.
Kisaan on vapaa pääsy, tervetuloa seuraamaan!

Tutustu tarkemmin: