Ohjeita työelämään tuleville

Tältä sivulta löydät hyvät perusvinkit työelämään. SuPerin jäsenenä sinulla on superilaisen luottamusmiehen ja liiton henkilökunnan asiantuntijuus käytössäsi. Jotta saat täyden tuen työelämääsi ja kaikki jäsenyyden edut, sinun kannattaa liittyä SuPerin jäseneksi >>

Hakiessasi opiskelija- tai varsinaista jäsenyyttä voit hakea myös Super työttömyyskassan jäsenyyttä. Aktivoituasi työttömyyskassan jäsenyyden, alat kerryttää työssäoloehtoa. Liitto maksaa opiskelijajäsenen Super työttömyyskassan jäsenmaksun. Varsinaisella jäsenellä Super työttömyyskassan jäsenyys sisältyy jäsenmaksuun.

Jos sinulla on kysyttävää, superilaisena voit aina kääntyä liiton puoleen. Epäselvissä tilanteissa löydät toimintaohjeet ja yhteystiedot Mistä apua ongelmatilanteisiin? >> -sivulta

Uuden työsuhteen aloittamisen tarkistuslista

• Liity SuPerin jäseneksi! Meiltä saat avun kaikkiin työelämän ongelmatilanteisiin Liity jäseneksi tästä >>
  • Tee työsopimus aina kirjallisesti. Ennen allekirjoitusta tarkista, että työsopimuksessa mainitaan ainakin: palkan määrä, palkanmaksun ajankohta, työaika, mahdollisen  koeajan pituus sekä työntekopaikka. Mikäli sinua askarruttaa jokin, pyydä apua työsopimuksen tulkintaan superilaiselta luottamusmieheltäsi.
  • Selvitä työpaikallasi noudatettava työehtosopimus >>
  • Ensimmäisen työsuhteen alussa lähetä kopio työsopimuksestasi jäsenyksikköön jasenrekisteri@superliitto.fi. Näin työttömyyskassan jäsenyytesi aktivoituu ja alat kerryttämään työssäoloehtoa.

Tällä sivulla:

Työsopimuksen tekeminen >>