1.12.2022

Kuntatyö2030-Gaala: Kymmeniä kuntatyön kehittäjiä palkittiin, Liminka on Suomen kekseliäin kunta

Kunta-alan innostavia ja vaikuttavia kehittämistekoja ja tuloksellista kehittämistyötä eri toimialoilta palkittiin 1.12. pidetyssä Kuntatyö2030-gaalassa.

Kuntatyö2030-gaalassa palkittiin yhteensä 50 kehittämistekoa. Eniten kehittämistekoja ilmoitettiin opetus- ja kasvatussektorilta sekä sosiaali- ja terveysalalta.

Monet ilmoitetut kehittämisteot koskivat laajasti koko kuntaorganisaatiota ja niiden teemana oli esimerkiksi työhyvinvoinnin, rekrytoinnin tai esihenkilötyön parantaminen.

– Kuntatyö uudistuu ja kehittyy koko ajan. Haluamme nostaa esille hyvää kuntatyötä ja antaa tunnustusta alan kehittäjille, toteaa ohjelmapäällikkö Anna-Mari Jaanu.

Kaikki palkittavat teot voi tarkistaa täältä

Liminka on jälleen Suomen kekseliäin kunta

Hyvä kiertämään -kampanjassa etsittiin Suomen kekseliäintä kuntaa. Kekseliäimmäksi kunnaksi valittiin se, josta jaettiin eniten kehittämistekoja Tekojen torille syys-lokakuun 2022 aikana.

Limingan kunta valittiin Suomen kekseliäimmäksi kunnaksi jo toista kertaa peräkkäin. Kunnan eri palvelualoilta ilmoitettiin tänä vuonna Tekojen torille lähes 70 kehittämistekoa.

– Liminka on esimerkki siitä, miten pienestäkin kunnasta löytyy kehittämisideoita ja tekoja, joita muutkin voivat hyödyntää. Kunnassa on ymmärretty hyvän kuntatyön näkyväksi tekemisen tärkeys, iloitsee ohjelmapäällikkö Anna-Mari Jaanu.

Palkittavat teot on valittu 183 kehittämisratkaisun joukosta, jotka on ilmoitettu vuoden 2022 aikana Tekojen tori -portaaliin.

Kuntatyö2030 ohjelmassa edistetään kuntatyön tuloksellisuutta, tuottavuutta ja työelämän laatua sekä tehdään hyvää kuntatyötä näkyväksi. Taustalla ovat Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT ja kunta-alan pääsopijajärjestöt Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO, Julkisen alan unioni JAU ja Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö Sote ry.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on mukana hankkeessa osana neuvottelujärjestö Sote ry:tä.

Tutustu Kuntatyö2030-verkkosivuihin, josta löydät muun muassa Tekojen torin.

Lähde: Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n tiedote 1.12.2022