11.11.2022

Nenäpäivä 11.11. –Turvallinen ja ihmisarvoinen lapsuus on kaikkien lasten oikeus

Nenäpäivää vietetään, jotta jokaisella maailman lapsella olisi mahdollisuus hyvään ja turvattuun elämään.

Nenäpäivä kutsuu vuosittain suomalaiset auttamaan maailman kaikista heikoimmassa asemassa olevia lapsia.

Nenäpäivän lahjoituksilla tuetaan maailmalla lasten koulutusta, terveyttä, turvaa ja ravinnonsaantia. Avun vie perille yhdeksän suomalaista järjestöä. Järjestöjen pitkäkestoisilla kehitysyhteistyöhankkeilla tuetaan maailman kaikkein heikoimmassa asemassa olevia lapsia Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa.

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer on mukana Nenäpäivä-keräyksessä ja kutsumme kaikki superilaiset sekä yhteistyökumppanit ja ystävät mukaan keräykseen.

Lue lisää ja lahjoita: www.nenapaiva.fi

Nenäpäivän suora lähetys on katsottavissa 11. marraskuuta kello 19 Ylen TV1:llä sekä Yle Areenassa. Musiikin ja huumorin täyttämässä lähetyksessä tutustutaan myös kehitysyhteistyöhön Ugandassa ja Kambodžassa, kuullaan asiantuntijoiden puheenvuoroja sekä jännitetään millainen lahjoituspotti tänä vuonna kerätään.