27.12.2018

SuPerin juhlavuosi näkyi toiminnassa ja tapahtumissa läpi vuoden

SuPer täytti tänä vuonna 70 vuotta. Liittoa onnitteli syksyllä muun muassa eduskunnan puhemies Paula Risikko sekä KT Kuntatyönantajien työmarkkinajohtaja Markku Jalonen. Kuvassa myös SuPerin nykyinen puheenjohtaja Silja Paavola sekä entinen puheenjohtaja Juhani Palomäki.

SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola ja eduskunnan puhemies Paula Risikko.
Kuva: Marjo Koivumäki
SuPerin entinen puheenjohtaja Juhani Palomäki, eduskunnan puhemies Paula Risikko, KT Kuntatyönantajien työmarkkinajohtaja Markku Jalonen ja SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola.
Kuva: Marjo Koivumäki

SuPer-lehden kansi 1/2018Juhlavuoden slogan: SuPer-ammattilaisia jo 70 vuotta

Myös SuPer-lehdessä juhlavuosi näkyi: vuoden ensimmäisessä numerossa oli laaja historialiite. Liitteessä kuvattiin edunvalvonnan kehittymistä ja liiton taivalta sekä haastateltiin liiton perustajajäsentä Aune Ahopaloa ja vuosina 2000–2012 puheenjohtajana toiminutta Juhani Palomäkeä.

Tutustu SuPer-lehteen 1/2018

Kansallinen lähihoitajapäivä

Kansallista lähihoitajapäivää vietetään vuosittain 27. tammikuuta SuPerin aloitteesta. Omalla teemapäivällä SuPer on halunnut tuoda lähihoitajan ammattia, koulutusta ja laajaa työnkuvaa tutuksi.

Vuonna 2018 Kansallista lähihoitajapäivää ja 70-vuotiasta SuPeria juhlistettiin viikolla 4 lukuisissa ammattiosastoissa ja oppilaitoksissa.

Ammattiosastot muun muassa:

• vierailivat superilaisten työpaikoilla kakkukampanjan ja onnittelukorttien kera
  • järjestivät jäsenille esim. leffailtoja ja pakohuone-elämyksiä
  • järjestivät alueen kauppakeskuksessa tai oppilaitoksessa tapahtumia ja
  • veivät peittoja ja sukkia niitä tarvitseville.

Kansallisen lähihoitajapäivän tempauksen käsitöitäKansallisen lähihoitajapäivän tarjoiluja

Superilaiset työskentelevät laajasti sosiaali- ja terveydenhuollossa sekä kasvatusalalla. Apuhoitajayhdistys perustettiin vuonna 1948 ja sen tavoitteena oli valvoa jäsentensä ja ammattikuntansa etuja ja kehitystä. Tämä on yhä edelleen Suomen lähi- ja perushoitajaliiton tärkein tehtävä.

SuPerin tarinan voit katsoa myös videon muodossa.