2.2.2024

Suurkiitos kaikille superilaisille

Hallitusohjelman työelämää ja sosiaaliturvaa koskevat heikennykset koskisivat toteutuessaan kaikkia superilaisia tavalla tai toisella. Siksi julistimme poliittisen lakon pääkaupunkiseudun varhaiskasvatukseen 31.1.–1.2. Osallistuimme myös STTK:n ja SAK:n järjestämään poliittiseen mielenosoitukseen torstaina Helsingissä. Tapahtuma keräsi paikalle noin 13 000 eri liittojen edustajaa ja muita asiaa kannattavia kansalaisia opiskelijoista eläkeläisiin.

Suuri kiitos kaikille superilaisille, jotka osallistuitte lakkoon ja jotka olitte mukana mielenosoituksessa paikan päällä tai osallistuitte sosiaalisessa mediassa. Kiitos myös kaikille, jotka olitte mukana tukemassa työtaistelutoimia. Nyt tarvitaan joukkovoimaa, jotta hallitusohjelman mittavat heikennystavoitteet eivät toteutuisi.

Liittoon on tullut kysymyksiä, miksi lakko oli vain pääkaupunkiseudulla. Lakkoihin tehdään aina rajauksia ja tällä kertaa pääkaupunkiseudun varhaiskasvatus oli lakossa kaikkien muiden puolesta.

SuPerin tavoitteena on edelleen neuvotella yhdessä asioista ja löytää ratkaisu, joka turvaa sen, että jatkossakin alakohtaisia epäkohtia voidaan korjata myös palkkauksen avulla. Näin voimme jatkaa hoitoalan epäkohtien korjaamista. SuPerin tavoitteista löydät lisätietoa verkkosivuiltamme: SuPer EI hallitusohjelmalle

SuPerin ydintehtävä on jäsenten edunvalvonta, siksi taistelemme voimakkaasti superilaisten oikeuksista ja tarvitsemme myös sinun tukeasi, jos lisätoimia tarvitaan.

Lämmin kiitos sinulle!

Silja Paavola, SuPerin puheenjohtaja

Varhaiskasvatuksen lakkoon osallistuneet espoolaiset Päivi Hoikka (vas.), Jenni Haapamäki ja Heli Haapamäki osallistuivat myös STOP nyt! -mielenosoitukseen. Kuva: Jussi Helttunen

Superilaisia Helsingin Tuomiokirkon porteilla. Kuva: Jussi Helttunen

SuPerin teltan edessä oli tungosta! Kuva: Jussi Helttunen

Puheenjohtaja Silja Paavola on valmis nousemaan lavalle puhumaan 13 000-päiselle yleisölle. Aiheena nk. vientivetoisen työmarkkinamallin vaikutukset naisvaltaisille aloille. Kuva: Jussi Helttunen

Videon katsominen edellyttää, että hyväksyt markkinointievästeet.

Lue myös SuPer-lehden artikkeli mielenosoituksesta: ”Ei ole mikään pakko kurjistaa” – Superilaiset purkivat mielenosoituksessa turhautumistaan hallitusohjelmaan