26.2.2019

Superilaiselta pidätettiin perusteetta sairausajan palkka – liitto auttoi palkkasaatavan takaisin

Jäsen otti yhteyttä liittoon, koska työnantaja oli pidättänyt häneltä palkan sairausloman ajalta. Työnantaja oli pidättänyt palkan vedoten siihen, että työntekijä ei ollut noudattanut työpaikan ohjeistusta soittaa esimiehelle sairaustapauksessa. Tosiasiassa työntekijä oli yrittänyt tavoittaa esimiestään puhelimitse, muttei saanut häntä kiinni.

Työnantaja ei oikaissut palkkaa työntekijän pyynnöstä. Työpaikalla ei ollut luottamusmiestä. Liitosta otettiin yhteyttä työnantajaan ja ilmoitettiin, ettei työnantajalla ollut perusteita pidättää palkkaa sairausajalta. Työnantaja ilmoitti liiton yhteydenoton jälkeen maksavansa perusteettomasti pidätetyn palkan.

Liity jäseneksi -painike.